صادق درودگر در گفتگو با خبرنگار ورزشی "خبرگزاری دانشجو" درباره حق پخش تلویزیونی که این روزها تبدیل به مشکل اصلی فوتبال ایران شده، اظهار داشت: متاسفانه هنوز این مساله به رسمیت شناخته نشده و به همین دلیل هم دچار چنین مشکلاتی می شویم. در لیگ های اروپایی مساله حق پخش کاملاً مشخص است و هرگز بر روی این مسائل دچار چنین مشکلاتی نمی شوند.
وی افزود: حق پخش در لیگ های اروپایی به صورت مرتب و سازماندهی شده پرداخت می شود و باشگاه ها نیز می توانند بر روی پول آن حساب کنند. اینکه در ایران حق پخش پرداخت نمی شود، به ضرر هر دو طرف است؛ چون هم باشگاه ها و در مجموع فوتبال کشور ضرر می کند و هم صدا و سیما با انتقادات مخاطبانش روبرو می شود.
مدیرعامل سابق ملوان ادامه اداد: به نظرم پول حق پخش و تبلیغات محیطی روی هم در ایران تقریباً 300 میلیارد تومان می شود. این مبلغ در مقایسه با لیگ های اروپایی خیلی ناچیز است. برای مثال در اسپانیا 1400 میلیون یورو و در ایتالیا 975 میلیون برای حق پخش پرداخت می شود. 50 درصد این پول به طور مساوی بین باشگاه ها تقسیم شده و الباقی نیز براساس رتبه و میزان تماشاگر پخش می شود. ضمن اینکه بخشی از این پول به تیم های دسته پایین تر و بخشی نیز برای تیم های پایه هزینه می گردد. بدین ترتیب باشگاه های می توانند از این پول به عنوان یک منبع درآمد بهره ببرند.
درودگر گفت: اگر فوتبال با صداوسیما برای حق پخش به توافق برسد، سایر رشته ها نیز می توانند مدعی این کار باشند. این رویه ای است که در ورزش حرفه ای وجود دارد و حق ورزش همیشه پرداخت می شود.