رزیدنت‌های پاتولوژی در اقدام اعتراضی خواستار تغییر رشته شدند!
باز هم اشتغال متخصصانِ بیکار موجب اتخاذ تصمیمی عجیب شد؛
اگر قرار است به مانند آنچه در سالهای گذشته رخ داد، برخی را با دایر کردن دوره های کوتاه مدت به شمول افراد واجد شرایط تاسیس آزمایشگاه برسانید و یا فارغ التحصیلانی که کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در یک رشته خاص گرفته‌اند را به جای پاتولوژیست ها به کار بگیرید، پس چرا پاتولوژیست تربیت کرده‌اید؟
تعداد نظرات: ۷
دانشجو ارشد هماتولوژی
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۱
این اعتراض کاملا بی جا است ، مسوولیت اصلی پزشک کار بالینی است ، یک دکترای تک رشته ای علوم آزمایشگاهی ، اصولا کارش تشخیص است .
تاسیس ازمایشگاه حق افرادی است که از ابتدا در حیطه تشخیص کار کرده اند ..
متاسفانه در نظام پزشکی ما ، پزشک سالاری نقش اول را دارد . این ضعف و عقب ماندگی تا کی ادامه خواهد داشت نمی دانم .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۱
تشخیص جدای از کار بالینی نیست یک پزشک متخصص ابتدا باید تشخیص دقیق داشته باشد تا درمان مناسب انجام دهد و تا با علائم کلینیکی و پاراکلینیکی آشنائی نداشته باشید تشخیص محقق نخواهد شد یک دکتری علوم آزمایشگاهی کی به پای تخصص یک پاتولوژیست می رسد یک پاتولوژیست می تواند بعد از تشخیص روش مناسب درمانی هم پیشنهاد کند اما دکتری غلوم آزمایشگاهی نه، من خودم در دانشگاه علوم پزشکی مشغول هستم اما انصاف را نباید فراموش کرد
رهگذر
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۱
شما اول برید ببینید رشته پاتولوژی چیه بعد بیاید بگید ((تاسیس آزمایشگاه حق کسیه که در حیطه ی تشخیص کار کرده)).و در نهایت متوجه خواهید شد حق کیه.
تا حالا چیزی راجع به دید لوله تفنگی شنیدید؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۱
سلام . اگه قراره دانشگاه علوم پزشکی فقط برا پزشکا باشه اسم دانشگاه رو بزارن دانشگاه پزشکا و دکترای رشته های دیگه رو بردارن همین الانشم پزشکا حقوقشون 100 برابر دانشجوهای دکترای دانشگاه علوم پزشکیه . آیا عدالت فقط برا پزشکاست؟
میکروبیولوژِی
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
تو کشور عقب مونده ی ما فقط یه شغل تعریف شده واونم پزشکیه بقیه باید با وجود این افراد باید برن بمیرن بقیه حقی ندارن پس کلا همه چیر را بدن دست این عقل کلها از اول ازبس به این رشته بها داده شده فکر میکنن همه جا اونا مقدمن وبقیه ریر دست حتی اگه طرف مقابلشون هم دکتر باشه!
پدرام
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
متاسفانه سطح علمی پایین اکثر پاتولوژیستها و عدم تسلطشان به کار آزمایشگاه این ذهنیت رو بوجود آورده که اونها نمی تونن آزمایشگاه رو بگردونن. به نظر من باید امتحان ورودی به این رشته خیلی سخت بشه تا فقط افراد با بار علمی زیاد واردش بشن.
دادخواه
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
کار پاتولوژیست دیدن لام پاپ اسمیر و نمونه های بیوپسی از سایر نقاط بدن هستش. به هر ترتیب در سایر کشورها کارشناسان ارشد، پزشک و دکترا های تک رشته ای علوم پایه پزشکی با گذراندن یک دوره کوتاه توانایی تاسیس و اداره آزمایشگاه را پیدا می کنند و تاسیس آزمایشگاه منحصرا در دست گروهی خاص نیست. تا کی باید شاهد سیاست های پزشک سالارانه در وزارت بهداشت باشیم . حتی در پذیرش کنکور در دکتری علوم پایه پزشکی 50 درصد سهمیه به فارغ التحصیلان دکتری عمومی پزشکی اختصاص داده شده و در حق کارشناسان ارشد علوم پایه پزشکی اجحاف شده است. برچیده شدن دوره دکتری حرفه ای علوم آزمایشگاهی در سال 72 یکی دیگر از ستم هایی بود که بر رشته علوم آزمایشگاهی اعمال شد. گویی وزارت بهداشت با این رشته سر ستیز دارد.
ارسال نظرات