به گزارش گروه علمی «خبرگزاری دانشجو»، به منظور توسعه امکانات ارتباطی برای زائران عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی، ستاد مدیریت ارتباطات در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تشکیل شد. این ستاد که با حضور نمایندگانی از شرکت ارتباطات زیرساخت، شرکت مخابرات ایران و اپراتورهای همراه اول و ایرانسل و به ریاست محمود خسروی معاون وزیر، رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت تشکیل شد و تاکنون اقدامات متعددی را در 2 بخش زیرساخت ارتباطی و بخش اپراتوری انجام داده است.
براساس این گزارش، افزایش ترانزیت کنندههای ارتباطات بین الملل به مقصد کشور عراق به بیش از 12 شرکت، افزایش 2 برابری لیـنکهای ارتباطی، تقـویت مسـیرهای مرزی در داخل کـشور، افزایـش ظـرفیت سیگـنالینگهای بین الملل از طریق کشورهای مختلف، بهینه سازی مسیرهای ارتباطی و کنترل 24 ساعته بر کیفیت شبکه از جمله اقدامات بخش زیرساختی این ستاد است.
همچنین نصب 4 آنتن BTS جدید در استان ایلام توسط همراه اول، افزایش کانالهای ارتباطی به بیش از 2 برابر توسط شرکتهای مخابرات استانهای ایلام و خوزستان و نصب 2 سایت سیار و افـزایش کانالهای ارتبـاطی توسط شرکـت ایرانسل از اهم اقـدامات بخـش اپراتـوری این ستـاد به شـمار میرود.
بر اساس اطلاعیه این ستاد از هم میهنان در خواست دارد نکات زیر را مورد توجه قرار دهند:
1. از تماس های غیرضروری با زائران خودداری شود.
2. مدت زمان مکالمه به حداقل ممکن کاهش یابد.
3. پیامک های ارسالی کوتاه و مختصر باشد.
4. برقراری تماس در طول شب و روز توزیع شود.
5. در صورت غیر موفق بودن تماس از تماس های مکرر در همان زمان خودداری شود.
6. در صورت عدم موفقیت در برقراری ارتباط با یک اپراتور از امکانات سایر اپراتورها استفاده شود.