به گزارش خبرنگار علمی «خبرگزاری دانشجو»، دیک کاستلو٬ مدیرعامل توییتر٬ از عزم این کمپانی برای مقابله با محتوای آزاردهنده و ناهنجار خبر و گفت: کاربران نباید بتوانند به سادگی اقدامات آزاردهنده انجام دهند و جریان نشر محتوای مفید و جذاب را مختل کنند.
وی به تازگی پیامی محرمانه خطاب به کارکنان توییتر که محتوای آن به رسانهها هم درز کرده است، گفت: توییتر در مواجهه با هنجارشکنیها و رفتار آزاردهنده ناکام بوده و او از این ناکامی شرمسار است.
کاستلو معتقد است توییتر باید برای مقابله با محتواهای آزاردهنده تدبیری اساسی بیاندیشد٬ چون در غیر این صورت کاربران فعال و مفید بسیاری را از دست خواهد داد.
مدیرعامل توییتر میگوید این کمپانی باید جدیتر و قاطعانهتر با این آسیبها برخورد کند تا کاربرانی که دست به این اقدامات میزنند به سادگی پالایش شوند. وی گفت شخصا مسئولیت کمکاری و قصور در این زمینه را میپذیرد٬ اما حالا زمان آن رسیده که افرادی را تعیین کند تا شبانهروزی پیگیر این موضوع باشند و راهکارهایی برای مقابله با آن ارائه کنند.
در طرح جدید توئیتر اگر کاربری مخاطب مستقیم کاربری آزاردهنده باشد٬ میتواند او را گزارش دهد٬ اما مساله این است که این فرآیند دشوار است. گذشته از این٬ حتی اگر آن فرد حساب کاربریاش را هم در پی گزارشهای دیگر کاربران از دست بدهد٬ میتواند به سادگی از جای دیگری سبز شود و برای مقابله با آنها باز باید این دور باطل تکرار شود.
کاستلو وعده داد به زودی روشهای کارآمدی به توییتر اضافه خواهند شد که در ابعادی وسیع با رفتارهای زننده و آزاردهنده برخورد خواهند کرد. او گفت محصولات بسیاری در دست تولید است که این رویای او را محقق خواهد کرد.
اکنون باید منتظ ماند و دید که توئیتر با محتواهای آزاردهندهای که از سوی برخی گروهکهای تروریستی مانند داعش منتشر میشود و به راحتی جنایتهای خود را اعلام میکنند چه خواهد کرد؟