کد خبر:۳۸۸۶۲۶

سیاست‌های حمایتی از کسب وکارهای نوپا در فضای مجازی تدوین شد

سیاست‌های حمایتی از فعالیت کسب و کارهای نوپا در مرکز ملی فضای مجازی، تدوین شد.
سیاست‌های حمایتی از کسب وکارهای نوپا در فضای مجازی تدوین شد

به گزارش گروه علمی «خبرگزاری دانشجو»،‌ شورای معین مرکز ملی فضای مجازی کشور سیاست‌های حمایت از کسب و کارهای نوپا (استارت آپ) و فرصت های این شرکت‌ها را مورد بررسی و ارزیابی قرار داد.

 

در راستای اقتصاد مقاومتی در حوزه فضای مجازی و حمایت از کسب و کارهای نوپا در جلسه شورای معین مرکز ملی فضای مجازی کشور با حضور اعضای حقیقی شورای عالی فضای مجازی و نمایندگان دستگاه‌های عضو شورای عالی فضای مجازی، چگونگی فعالیت شرکت‌های دانش بنیان و کسب و کارهای نوپا (استارت آپ) مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

در این جلسه از سوي معاونت فناوری مرکز ملی فضای مجازی کشور، مطالبي در خصوص روند ايجاد و شكل گيري اين تشكل‌ها، هدف از گسترش آن در کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه ارائه شد.

 

در ادامه نکاتی درخصوص هدف از شكل گيري اينگونه از فعالیت‌ها و تأثيرات اقتصادي، فرهنگي، اجتماعي و امنيتي اين کسب وکارها در ایران را با بر شمردن نمونه‌های موفق آن ترسیم کرد.

 

در ادامه اعضای جلسه دیدگاه‌های خود را درخصوص فرصت‌ها و تهدیدات این فعالیت‌ها بیان داشته و تاکید کردند: در فاز نخست که گام حمایتی است اصلاح قوانین و مقررات حوزه کارآفرینی، اشتغال، تربیت کارآفرینان جدید از طریق آموزش‌های تخصصی و در گام دوم شناسایی نیازهای بازار داخلی و پیشتیبانی و راه اندازی این شرکت‌ها باید انجام شود.

 

همچنین در توصیه‌های سیاستی مواردی همچون توسعه کارآفرینی، صادرات محصولات و خدمات کسب و کارهای نوآورانه و نوپای حوزه فضای مجازی، تدوین قوانین حمایتی از کسب و کار شرکت‌های نوپا، ایجاد حمایت از مراکز خدمات مشاوره‌ای و توسعه شرکت‌های دانشگاهی مورد تاکید قرار گرفت.

 

کسب و کارهای نوپا یا همان استارت آپ‌ها سازمان‌هایي موقتی هستند که با هدف یافتن تحقق پذيري یک مدل کسب و کار و يا تکرار پذیر بودن آن به وجود آمده اند و معمولاً سير تحولات آن از تولید ایده تا نتیجه مطلوب بین ۶ تا ۷ سال به طول می‌انجامد.

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار