به گزارش خبرنگار علمی «خبرگزاری دانشجو»، با پایان یافتن مهلت مشترکان برای ارسال کد ملی جهت احراز هویت، کلیه سیمکارتهایی که تا پایان روز 22 بهمن ماه ثبت هویت نشوند، قطع خواهند شد.
کلیه مشترکانی که پس از ارسال کد ملی به شماره مورد نظراپراتور، «پیامک تایید» دریافت کردهاند حتی در صورت ارسال مجدد پیامک از سوی اپراتور دیگر نیازی بهارسال کد ملی ندارند، چرا که این پیامک برای کلیه مشترکان ارسال میشود.
از آنجایی که سند هویتی برخی سیمکارتها با مشترک استفاده کننده متفاوت است، جهت احراز هویت میبایست کدملی و نام و نامخانوادگی مالک با کد ملی ارسال مطابقت داشته باشد.
تاکنون اپراتورها با حدود ۸ پیامک ارسالی از مشترکان خواستار دریافت کد ملی شدهاند به طوری که برای مشترکان اپراتور اول پیامکی با عنوان «همراه اول» ارسال و از آنان درخواست میشود کد ملی خود را به شماره ۸۹۸۰ ارسال کنند و مشترکان اپراتور دوم نیز پیامکی با عنوان «ایرانسل» دریافت میکنند که براساس آن باید کد ملی خود را به شماره ۲۷۲ ارسال کنند.
سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در راستای ساماندهی پایگاه دادهای اپراتور سیار که دارای مشخصات ناقص یا با مالکیت غیر هستند اولین مرحله را با ورود کد ملی شروع کرد که تاکنون بنا بر اعلام معاون رگولاتوری تنها ۲۵ درصد از سیمکارتهای بدون هویت ساماندهی شده است.
پس از اینکه بخش عمدهای از کد ملیهای مشترکان دریافت شد روند استعلام تعداد سیمکارتهای ثبت شده آغاز میشود تا از این طریق پالایشی در این اطلاعات صورت گیرد.
بنا بر اعلام رگولاتوری مسئولیت قطع سیمکارتهای مشترکانی که در فرصت تمدید شده یعنی تا ۲۲ بهمن ماه اقدام نکنند با خود مشترک است.
پس از قطع سیمکارتهای این مشترکان سیمکارتهای بی هویت و فاقد کد ملی، امور مشترکین، اپراتور اول و دوم و سوم تلفن همراه نیز باید آمادگی نقل و انتقالات و ارائه خدمات به مشترکان را داشته باشند.