به گزارش گروه علمی «حبرگزاری دانشجو»، اپراتور اول به منظور تسهیل دسترسی مشترکین به سرویسهای این اپراتور، پرتال حساب کاربری «همراه من» را راه اندازی کرد. پورتال حساب کاربری «همراه من» خدمتی جدید از همراه اول است که در آن سعی شده تا جای ممکن، دسترسی مشترکین به سرویس های این اپراتور از طریق اینترنت آسان تر شود.
با سرویس «همراه من» تمامی مشترکین اعتباری و دائمی همراه اول می توانند وارد حساب شخصی خود شده و از خدمات آن بهره مند شوند.
در نسخه آزمایشی راه اندازی شده، با ورود به حساب کاربری، مشترکین می توانند از خدمات متنوعی نظیر «امکان مشاهده و پرداخت صورت حساب های میان دوره و پایان دوره»، «خرید و امکان مشاهده گزارش مصرف بسته های اینترنت»، «استفاده از خدمات اصلی مانند خرید اعتبار، انتقال اعتبار، فعالسازی آوای انتظار، دریافت ریز مکالمات و فعالسازی سرویسMMS » و «فعال سازی انواع طرح های تشویقی و مناسبتی مانند بسته های تخفیفی مکالمه و پیامک فارسی، هدیه شتاب در پرداخت، هدیه روز تولد و سرویس همراهان اول» بهره مند شوند.
همراه اول اعلام کرده فعلاً سعی شده است تا خدمات و سرویس های پرمخاطب ارائه شود؛ ولی در گام بعدی تمامی سرویس های خود را از این طریق ارائه خواهد کرد، به گونه ای که مشترکین با یکبار ورود به حساب کاربری بتوانند تمام سرویس های فعال خود را مدیریت و یا اقدام به فعالسازی سرویس های جدید کنند.
برای سهولت ورود مشترکین به حساب کاربری، سامانه OTP یا «رمز عبور یکبار مصرف» پیش بینی شده است که با این سامانه مشترکین بدون مراجعه حضوری به دفاتر و یا مراکز تلفن ثابت می توانند فقط با وارد کردن شماره تلفن همراه خود در صفحه ورود، درخواست دریافت رمز عبور داده و در کمترین زمان ممکن، رمز ورود را از طریق پیامک دریافت کنند و سپس با ورود به حساب کاربری خود از این سرویس استفاده کنند.