به گزارش خبرنگار ورزشی «خبرگزاری دانشجو»، نصرالله سجادی در حاشیه نشست هم اندیشی بازاریابی ورزشی در جمع خبرنگاران گفت: تاکنون با ۱۸ فدارسیون توافقنامه همکاری امضاء کرده ایم و تا ۲۲ اسفند توافقنامه همکاری با کلیه فدراسیون ها را امضاء خواهیم کرد.
وی در پاسخ به این سئوال که آیا ۱۱ فدراسیونی که زیر نظر معاونت همگانی فعالیت خواهند کرد، توافقنامه همکاری امضاء می کنند، گفت: اولاً که ۱۲ فدراسیون زیر نظر این معاونت کار خواهد کرد و فدراسیون بیماری های خاص نیز به آن اضافه شده است در ثانی تفاهم نامه فدراسیون ها با معاونت همگانی امضاء خواهد شد.
وی در پاسخ به این سئوال که آیا تا پایان سال مجمع دیگری برگزار می شود، گفت: به جزء مجمع وشو فدراسیون همگانی مجمع انتخابات دیگری برگزار نمی کنیم.
سجادی در پاسخ به سئوال خبرنگاری در خصوص انتخابات فدراسیون پزشکی- ورزشی گفت: انتخابات این فدراسیون سال آینده برگزار می شود چون فعلاً فرصت نداریم این انتخابات را برگزار کنیم امروز ۹ است و ما فرصت دیگری نداریم.
معاون توسعه حرفهای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان درباره نشست هم اندیشی الزامات و اقدامات بازاریابی ورزشی در ایران، تصریح کرد: از حدود چهار ماه پیش در جهت توسعه ورزش و رفع مشکل اسپانسر بخشی از فدراسیونها کارگروه بازاریابی را با چند تن از رؤسای فدراسیونهای فعال و بخشی از اعضای علمی دانشگاهها و اساتیدی که در زمینه بازاریابی صاحب نظر بودند را برگزار کردیم که این کارگروه هر دو هفته یک بار جلساتی را برگزار میکند که در جهت شناسایی این کار گروه اولین نشست هم اندیشی را در هتل المپیک برگزار کردیم.
وی افزود: در حال حاضر برخی از فدراسیونها و سازمانهای ورزشی شناخت کافی از مساله بازاریابی را دارند و فعالیت خوبی را در این زمینه انجام میدهند. ما از برگزاری این همایش به دنبال این بودیم تا سازمانها، فدراسیونها و باشگاههایی که به امر بازاریابی آشنا نبودند و با این مساله مشکل داشتند را با این مقوله آشنا کنیم و فرصتهایی را ایجاد کنیم تا بتوانند با ارتباط برقرار کردن با حامیان مالی و شرکتهای تبلیغاتی در نهایت هم به ورزش خود کمک کنند و همین که نتایج آن به کل ورزش ایران برسد.
سجادی با اشاره به این که برای برگزاری این همایش هیچ هزینهای پرداخت نشده است، خاطر نشان کرد: تمام هزینههای این همایش توسط یک اسپانسر پرداخت شده و ما سعی کردیم در این زمینه خود پیش قدم باشیم. این کار گروه در آینده کار خود را منسجمتر و با کیفیت بیشتری دنبال خواهد کرد تا ما بتوانیم تمام فدراسیونها و باشگاهها را درگیر اسپانسر کنیم تا دیگر وابستگی خود را به بودجههای دولتی کمتر کنند و خود بتوانند به درآمدزایی بپردازند.
معاون توسعه حرفهای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در پاسخ به این پرسش که کدامیک از فدراسیونها و باشگاهها در امر بازاریابی فعالتر هستند، اظهار کرد: در این زمینه فدراسیونهای فوتبال، والیبال، کشتی و بسکتبال جزو فدراسیونهایی هستند که کار را شروع کردهاند و نسبت به سایر فدراسیونها پیشتاز هستند. سایر باشگاهها و فدراسیونها نیز باید از این فرصت استفاده کنند و خود را به حمایت کنندگان مالی نزدیک کنند.
وی در ادامه در خصوص وضعیت حسین رضازاده، خاطر نشان کرد: بارها گفتهام که اگر رضازاده بخواهد در انتخابات فدراسیون وزنهبرداری شرکت کند باید از سمت خود در شورای اسلامی شهر استعفا دهد و آن را به وزارت ورزش و جوانان اعلام کند. اگر استعفا ندهد مشکل قانونی است و ما نمیتوانیم آن را بپذیریم.
وی در رابطه با انتقال ۱۲ فدراسیون به معاونت ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان، اضافه کرد: بعد از این تمام کارهای این فدراسیونها و حتی تفاهمنامه آنها از سوی این معاونت انجام خواهد شد و وزارت ورزش و جوانان دخالتی در این زمینه ندارد.
همچنین اساسنامه فدراسیونها در حال حاضر به شرایط خوبی رسیده و چهارشنبه این هفته ما در هتل المپیک با اعضای فدراسیونها نشستی خواهیم داشت و در رابطه با اساسنامه آنها، نتایج نهایی را به وزیر ورزش و جوانان اعلام خواهیم کرد.
معاون توسعه حرفهای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در رابطه با مجمع فوقالعاده فدراسیون فوتبال و این که اگر به تعویق بیفتد آیا این مساله میتواند مشکل قانونی داشته باشد یا خیر، گفت: در این زمینه اعضای مجمع پاسخگو هستند و خود آنها تعیین میکنند که این مجمع تا آخر امسال برگزار شود یا خیر.
وی در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران مبنی بر این که حق پخش تلویزیونی و مشکل قانونی در این زمینه وجود دارد، تصریح کرد: در رابطه با پخش فوتبال از صدا و سیما همان طور که دکتر گودرزی نیز اعلام کردند خلاهایی وجود دارد که ما باید این خلاها را شناسایی کنیم تا بتوانیم موانع را از سر راه برداریم. فدراسیون فوتبال در حال حاضر ۱۶۰ میلیارد برای پخش فوتبال طی دو سال آینده با صدا و سیما قرارداد منعقد کرده است و این نشان میدهد که بازاریابی وجود دارد و تعطیل نشده است. حتی فدراسیون والیبال اعلام کرده است که در سال ۹۴ دیگر نیازی به بودجه دولت ندارد و بودجه خود را از طریق اسپانسر تأمین خواهد کرد. البته امکان دارد خلاءهای داشته باشیم. این خلاءها باید بررسی شود و بتوانیم با ایجاد فرصتهای خوب برای فراهم کردن مسیرهای بازاریابی به توسعه و ورزش کشور کمک کنیم.
وی در پایان گفت: بدون شک خروجی این همایش پیامد مثبتی خواهد داشت که آن را به دولت نیز ارائه خواهیم داد.