به گزارش گروه اشتغال «خبرگزاری دانشجو»، بخش خدمات مشتریان هر موسسه، شرکت و یا سازمانی یکی از اصلیترین و مهمترین درگاههای ارتباطی با مشتریان و افراد محسوب میشود و از اهمیت زیادی برخوردار است. از همین رو شرکت ها و سازمان ها سعی میکنند توجه خاصی به این بخش داشته باشند تا بتوانند مشتریان خود را تاجای ممکن حفظ کرده و مشتریان جدید نیز پیدا کنند.
با تمام این وجود موارد بسیار زیادی وجود دارد که افراد از سرویس دهی خدمات مشتریان رضایت زیادی نداشته و گاهش اوقات شکایتهایی را نیز از شرکت مورد نظر داشتهاند. حال این شوال پیش می آید که کدام حوزه مؤسسات و سازمان ها و یا صنایع ناراضیترین مشتریان را از سرویس ها و خدمات مشتریان خود دارند.
موسسه Ipsos تحقیقاتی را در این زمینه انجام داده و مطالعه آماری خود را در آمریکا و برخی از کشورهای اروپایی اجرا کرده است.
طبق نتایج به دست آمده سازمان ها وادارات دولتی ناراضیترین مشتریان را از سرویس خدمات مشتریان خود در دنیا دارند. به طوریکه 39 درصد افراد اعلام کردهاند که بیشترین نارضایتی را از خدمات مشتریان سازمان ها وادارات دولتی دارند. شرکتهای مخابراتی و ارتباطات راه دور با آمار 38 درصدی با فاصله کم در رتبه دوم قرار میگیرند. افراد مورد مطالعه اعلام کردهاند که بعد از ادارات دولتی از خدمات مشتریان شرکتهای مخابراتی رضایت چندانی ندارند.
در میان مؤسسات و حوزههای مختلف کاری، خدمات مشتریان خطوط هوایی و بخش فروش شرکت ها و سازمان ها بیشترین رضایت را در میان مشتریان داشتهاند.
در نمودار زیر میزان افرادی را که اعلام کردهاند از خدمات مشتریان هر حوزه کاری ناراضی هستند را مشاهده میکنید.