کد خبر:۴۰۳۴۲۷

پاسخ مدیر یکی از شرکت‌های ISP به کم‌فروشی اینترنت

مدیر عامل یکی از شرکت‌های ISP از پرداخت ۴۰ درصد از هزینه تمام شده سرویس‌های اینترنت پرسرعت شرکت‌های خصوصی به شرکت مخابرات ایران خبر داد.

به گزارش خبرنگار علمی «خبرگزاری دانشجو»، احمد نخجوانی، مدیرعامل شاتل شب گذشته در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه ۲ سیما گفت: تمام مسایل و مشکلات ما از سال ۸۷ با خصوصی شدن مخابرات آغاز شد و این در حالی است که مشکلی با دولت نداریم و در ۲ سال گذشته با تحولاتی که در بخش ارتباطات زیرساخت برای تامین پهنای باند افتاد، مشکلی وجود ندارد.

 

شرکت‌های خصوصی ۴۰ درصد قیمت تمام شده اینترنت را به مخابرات می‌دهند

وی درباره اینکه شرکت‌های PAP هزینه کمی به مخابرات می‌پردازند، بر تبعیت از قانون و تعرفه‌های مصوبه تاکید کرد و افزود: شرکت‌های خصوصی ارایه‌دهنده اینترنت پرسرعت ۴۰ درصد قیمت تمام شده سرویس را به مخابرات یعنی کسی که هم رقیب و هم تامین‌کننده امکانات در جایگاه انحصاری است، می‌پردازند.

 

کم‌کاری شرکت‌های PAP برای توسعه ADSL صحت ندارد

نخجوانی درباره اتهام‌های وارده مبنی بر کم‌کاری شرکت‌های PAP برای توسعه ADSL گفت: این موضوع صحت ندارد و هم‌اکنون شرکت‌ها صدها هزار مشتری دارند که علاقمند به استفاده از خدمات بخش خصوصی هستند اما این امکان را ندارند چون در بیش از نیمی از مراکز مخابراتی به دلیل محدودیت امکانات و عدم همکاری مخابرات نمی‌توانیم سرویس بدهیم.

 

وی افزود: در شرایطی شرکت مخابرات ایران نسبت به واگذاری میلیون‌ها پورت اینترنت پرسرعت در کشور اقدام کرده که از ارایه سرویس به شرکت‌های PAP خودداری کرده است.

 

نخجوانی، خودداری شرکت‌های خصوصی از ورود و ارایه سرویس در روستاها و مناطق دورافتاده به دلیل مقرون به صرفه نبودن سرمایه‌گذاری را رد کرد و گفت: برای ارایه سرویس اینترنت پرسرعت در روستاها و مناطق دورافتاده از زمان دولت قبل چندین بار با وزیر ارتباطات وقت و شورای رقابت جلسه برگزار و مکاتبه کردیم و آمادگی داریم تمام نقاط شهری و روستایی را پوشش دهیم. این درحالی است که در سال ۸۷ برای نصب ۶ میلیون پورت اینترنت پرسرعت در این مناطق کشور اعلام آمادگی کرده بودیم اما شرکت مخابرات ایران مخالفت کرد.

 

وی خطاب به نماینده شرکت مخابرات ایران در این برنامه تلویزیونی اظهار کرد: مخابرات برای ورود ما به شهرهای مختلف امکانات نداد. به عنوان مثال در استان فارس ۲ سال معطل دریافت لینک‌های انتقال از سوی شرکت مخابرات ایران بودیم و تمام سوابق آن موجود است.

 

تغییر رویکرد کاربران در استفاده از اینترنت پرسرعت

مدیرعامل شاتل درباره تغییر رویکرد کاربران در استفاده از اینترنت پرسرعت گفت: کاربری اینترنت بسیار متفاوت شده است و تعداد افرادی که در یک خانه از سرویس اینترنت استفاده می‌کنند، افزایش یافته و انتظار داریم از همان مصارف اینترنت در دنیای توسعه یافته مانند مدیاها، اپلیکیشن‌ها و ویدیوها برخوردار باشیم با این تفاوت که کاربر اینترنت در کره جنوبی با همین مصارف از پهنای باند ۵۰ مگابیتی استفاده می‌کند و کاربر ایرانی با همان مصرف از سرویس ۵۱۲ کیلوبیتی استفاده می‌کند.

 

وی درباره عوامل تاثیرگذار روی کیفیت اینترنت توضیح داد: شرکت ارتباطات زیرساخت اینترنت را وارد می‌کند و تا مراکز استان‌ها در کشور توزیع می‌کند. از آنجا به بعد وارد بستر مخابراتی edge و دسترسی می‌شود که ما پهنای باند را به منازل می‌رسانیم.

 

نخجوانی افزود: آنچه کشور ما از آن رنج می‌برد، عمدتا در لایه شرکت مخابرات ایران است به‌طوریکه طی یک سال و نیم گذشته در حوزه کمبود پهنای باند تحولات بسیار خوبی در کشور اتفاق افتاده است و این درحالی است که خیلی از شرکت‌های اینترنتی برای اینکه اینترنت را به دست مردم برسانند، با اینترنت جیره‌بندی شده مواجه بودند اما طی یک سال گذشته با تلاش شرکت ارتباطات زیرساخت پهنای باند اینترنت کشور ۲ برابر شده است و کاربرانی که اعتراض دارند، اعتراض شان به جا است چون سرویس دریافتی را با تقاضا و نیاز خود مقایسه می‌کنند.

 

به گفته وی، درحال حاضر مشکلی برای ورود و انتقال اینترنت در سطح استان‌ها وجود ندارد. از آنجا به بعد بحثی که وجود دارد روی بستر مخابراتی است که سرویس به مردم عرضه می‌شود و این بخشی است که ما سال‌ها است از آن رنج می‌بریم و بستر انتقال مراکز داخل شهرها در لایه مخابرات نمی‌تواند پاسخگوی نیازها باشد.

 

پاسخ مدیر یکی از شرکت‌های ISP به کم‌فروشی اینترنت

نخجوانی درخصوص انگیزه نداشتن شرکت‌های خصوصی برای توسعه سرمایه‌گذاری گفت: این موضوع صحیح نیست و نمونه موفق همکاری شرکت‌‌های خصوصی و مخابرات در استان مازندران اتفاق افتاده است و به واسطه این مشارکت و توسعه اینترنت در نقاط روستایی و شهری این استان، اکنون مازندران بیشترین ضریب نفوذ اینترنت در سراسر ایران را دارد و در تمام نقاط شهری و روستایی و کافوها به مشتری‌ها سرویس می‌دهیم.

 

وی درباره اتهاماتی همچون غش در معامله یا کم‌فروشی اینترنت به مشترکان توضیح داد: شرکت‌های خصوصی که صدها میلیارد تومان در این حوزه سرمایه‌گذاری کرده‌اند، حتما این هوشمندی و درایت را دارند که جان‌شان به جان مشتری وابسته است. بنابراین شرکتی که صدها میلیارد تومان سرمایه‌گذاری می‌کند حتما می‌داند که نباید غش در معامله کند و سر مشتری را کلاه بگذارد. ضمن اینکه در کدام کشور دنیا دیده شده یقه بخش خصوصی را بگیرند و بگویند کم‌فروشی می‌کند؟

 

نخجوانی، بهترین قاضی در بازار رقابت را مردم عنوان کرد و افزود: اگر نگران هستیم و فکر می‌کنیم ممکن است کسی غش در معامله کند یا سر مردم کلاه بگذارد، باید بازار رقابت ایجاد کند.

 

وی درباره به اشتراک‌گذاری سرویس‌های اینترنتی گفت: طبق قانون شرکت‌ها مجاز به اشتراک‌گذاری یک سرویس با ضریب یک به ۸ هستند اما چون بحث رقابت در بازار مطرح است، در عمل سرعت دریافتی مشترکان به مراتب بالاتر از سرویس درخواستی است و با تعدد کاربران استفاده‌کننده از یک سرویس و همین‌طور توسعه اپلیکیشن‌ها، اسمارت‌فون‌ها و اسمارت دیوایس‌ها، میزان مصرف اینترنت افزایش یافته است.

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار