به گزارش گروه فضای مجازی «خبرگزاری دانشجو»، عدم علاقه به درس و مشق علاوه بر سختی و هزاران دلیل دیگر میتواند منشاء ژنتیک داشته باشد که از والدین به کودکان به ارث رسیده است.
پژوهشگران اعتقاد دارند عدم علاقه کودکان به رفتن به مدرسه و یادگیری علم و دانش به خاطر فاکتورهای ژنتیکی به ارث رسیده از سوی والدین و نه خود کودک است.
گفتنی است، براساس تحقیقات دو دانشگاه لندن و دانشگاه ایالتی اوهایو نفوذ ژنها به شدت بر تمایل به یادگیری بر روی افراد تأثیر میگذارد.
بررسیها نشان میدهند، دانشمندان این نتایج را با مطالعه بر روی 13 هزار دوقولو درسنین 9 الی 16 ساله و اندازه گیری تمایل آنها به درس خواندن و مطالعه سابقه نمرات والدین آنها به دست آوردهاند.
براساس این تحقیقات 40 الی 50 درصد از تفاوت در انگیزه کودکان برای یادگیری به دلیل ارث و ژنتیکی منتقل شده از سوی والدین است.
دو قلوها در این تحقیق از کشورهای بریتانیا، کانادا، ژاپن، آلمان، روسیه و ایالات متحهده انتخاب شده بودند.
همچنین این تحقیق نشان می دهد که تمایل دختران به یادگیری درس و مدرسه رفتن در تمام جهان در کشورهای مختلف بسیار بیشتر از پسرها بوده است.
کارشناسان بر همین اساس به والدین و معلمین توصیه می کنند درصورت وجود چنین مشکلی در کودک او را با روشهای مختلف به خواندن درس تشویق کنند و از تحقیر و تهدید کودک جداً اجتناب کنند.
منبع : باشگاه خبرنگاران