به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری دانشجو، هنگامی که صحبت از پیکاپهای غول پیکر و قدرتمند میشود، ناخودآگاه وانتهای آمریکایی در ذهن تداعی میشوند. با توجه به رقابت زیاد در این رده از خودروها، دیگر تواناییهای کشندگی وانتها تنها پارامتر تعیین کننده نیستند. ظاهر این خودروها طی چند سال گذشته تغییر زیادی کردهاند و با توجه به اندازه بزرگ آنها، اکنون میتوان پیکاپهای فول سایز را یکی از عوامل جلب توجه نامید.
امکانات رفاهی زیادی نیز به این دسته از وانتها افزوده شده است. طبق بررسی جرمی کلارکسون مجری سابق برنامه تاپ گیر از فورد F-150 رپتور، وی از امکانات و تواناییهای این خودرو در کنار قیمت مناسب آن شگفت زده شده بود. در ادامه نیز به معرفی بهترین خودروهای موجود در این رده خواهیم پرداخت.
همواره از خودروهای سری F فورد به عنوان بهترین پیکاپهای جهان نام برده میشود. فورد برای ادامهی پادشاهی خود در این رده به استفاده گسترده از آلومینیوم در بدنه و شاسی F-150 مدل ۲۰۱۶ پرداخته است که بدین وسیله وزن این خودرو نسبت به نسل قبل خود کاهش چشمگیری تجربه کرده است.
فورد در این خودرو از پیشرانههای خورجینی ۳.۵ لیتری ۶ سیلندر و ۵ لیتری ۸ سیلندر استفاده کرده است. همچنین امکان انتخاب پیشرانههای خورجینی ۶ سیلندری ۲.۷ و ۳.۵ لیتری توربوشارژ اکوبوست نیز موجود است.
شورولت سیلورادو در طراحی بدنه به قالب اصلی خود وفادار باقی مانده است. این خودرو از تعلیق و فرمان دقیقی بهره میبرد که باعث میشود حس رانندگی یک خودروی با سایز متوسط به راننده منتقل شود.
شورولت در نسل جدید سیلورادو از پیشرانه ۶ سیلندر ۴.۳ لیتری با گشتاور ۳۰۵ پوند فوت در کنار پیشرانههای قدرتمند ۵.۳ و ۶.۲ لیتری ۸ سیلندر، استفاده کرده است. نکته فوقالعاده، مصرف پیشرانه ۴.۳ لیتری این خودرو است که در هر ۱۰۰ کیلومتر تنها به ۹.۸ لیتر سوخت احتیاج خواهید داشت!
جیامسی سییِرا برادر دوقلو شورولت سیلورادو است و تشابهات بسیاری به خصوص در زمینه قابلیتهای فنی دارند. تفاوتهای اصلی این دو خودرو امکانات رفاهی بیشتر و بدنهی شکیلتر جیامسی است که قیمت بالاتر آن را نسبت به سیلورادو توجیح میکند.
جنرال موتورز در سییِرا از پیشرانههای مشابه سیلوراده استفاده کرده است. پیشرانهی پایه ۶ سیلندر ۴.۳ لیتری در کنار پیشرانههای عظیم ۵.۳ و ۶.۲ لیتری ۸ سیلندر که توانایی تولید بیش از ۴۰۰ اسب بخار نیرو را دارند.
دوج رَم برخلاف رقبای خود هنوز نمونههای دو در را به بازار عرضه میکند. این خودرو هنگام نیاز بسیار قدرتمند و خشن خواهد بود و در سایر مواقع سواری نرم و صندلیهای راحت آن شما را شگفت زده خواهد کرد. میتوان از رَم به عنوان خودرو همه روزه نیز استفاده کرد.
پیشرانه استاندارد دوج رَم نمونه ۶ سیلندر ۳.۶ لیتری با قدرت ۳۰۵ اسب بخار است. برای عاشقان قدرت بی حد اندازه، دوج پیشرانه ۸ سیلندر ۵.۷ لیتری از نوع Hemi را در نظر گرفته است که توانایی تولید ۳۹۵ اسب بخار را دارد. پیشرانه بهینه ۶ سیلندری ۳ لیتری توربو دیزل نیز در دسترس است. تمامی مدلهای رَم از گیربکس ۸ دنده اتوماتیک بهره میبرند و نیرو به چرخهای عقب و یا هر چهار چرخ منتقل میشود.
تویوتا تاندرا در نسل جدید خود از طراحی عضلانیتری بهره میبرد. همچنین طراحی داخلی خودرو به نحو زیبایی انجام شده است. جلو پنجره عظیم کرومی تاندرا این خودرو را به رقبای آمریکایی خود شبیه کرده است.
تویوتا در تاندرا از دو پیشرانه خورجینی ۸ سیلندر به حجمهای ۴.۶ و ۵.۷ لیتر و به قدرت ۳۱۰ و ۳۸۱ اسب بخار استفاده کرده است تا کاربران آن هیچ گونه ضعفی را تجربه نکنند.
میتوان از F-150 رپتور به عنوان فراری دنیای پیکاپها نام برد. این خودرو که بر اساس مدل پایهی F-150 تولید شده است، امکانات و قابلیتها بیشتری را به همراه دارد. تولید F-150 رپتور در بازهی زمانی ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۶ متوقف شد ولی فورد مدل ۲۰۱۷ این خودرو را اخیرا معرفی کرده است. این پیکاپ برای سفر در تمامی شرایط محیطی طراحی شده و یک آفرود واقعی است. این خودرو از فاصلهی دو محور ۳.۳۷ متر در مدل پایه و ۳.۶۸ متر در مدل سوپر کرو بهره میبرد.
فورد در F-150 رپتور از پیشرانه جدید ۳.۵ لیتری ۶ سیلندر با تکنولوژی تزری مستقیم سوخت استفاده کرده است. این پیشرانه از بلوک جدید آلومینیومی و سر سیلندر بهبود یافته در کنار سیستم سوخترسانی ارتقا یافته فورد بهره میبرد. همچنین فورد برای اولین بار از گیربکس جدید ۱۰ سرعته خود را بر روی رپتور استفاده کرده است.
نیسان تایتان پس از معرفی در سال ۲۰۰۴ به آرامی به فراموشی سپرده شد تا نمایشگاه خودرو دیترویت ۲۰۱۵ که نیسان از مدل ۲۰۱۶ این خودر پرده برداشت. تایتان در نسل جدید خود ظاهر عضلانیتری به خود گرفته است. اما همچنان طراحی بدنهی آن نسبت به رقبای خود سادهتر و به دور از هیجان است.
نیسان در نسل جدید تایتان از پیشرانه ۸ سیلندر توربودیزل به قدرت ۳۱۰ اسب بخار و گشتاور ۵۵۵ پوند فوت ااستفاده کرده است. وظیفه انتقال قدرت نیز بر عهده جعبه دنده ۶ سرعته خودکار خواهد بود. نیشان اعلام کرده است که پس از مدت اندکی از عرضه تایتان، پیشرانههای ۶ و ۸ سیلندر بنزینی نیز در دسترس خواهد بود.
نظر شما در رابطه با این وانتهای غول پیکر چیست؟
اینا فقط تو آمار قوین کدوم یک از اینا توانایی حمل بارهای سنگین وترافیکی مثل پاکت های پفک که معمولا توسط ماشین های سنگین و بوژی کش ها حمل میشن رو دارند ؟
دیگه نبینم واسش دنبال هوو باشینا!
اینا از تویوتا کمری هم بهترند.فقط به درد مسافرت و گشت گذار میخوره تا بار بری