اهانت به مراجع نتيجه قدرت طلبي و انحرافات فكري است
کد خبر:۴۵۱۵۷
عباسي مهر در گفت‌وگو با «شبكه خبر دانشجو»:

اهانت به مراجع نتيجه قدرت طلبي و انحرافات فكري است

دبير دفتر تحكيم وحدت با اشاره به نامه انتقادآميز كروبي به آيت الله نوري همداني در خصوص مواضع وي پس از انتخابات گفت: اهانت كروبي به مراجع نتيجه قدرت طلبي و انحرافات فكري وي است.

مهدي عباسي مهر در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي «شبكه خبر دانشجو»، اظهار داشت: مراجع تقليد در طول تاريخ هميشه در تصميم گيري استقلال داشتند و در حال حاضر نيز علماي قم با تامل و تدبر در خصوص حوادث اخير كشور تصميم گرفتند.

وي با تاكيد بر اينكه با توجه به جايگاه والاي مراجع در مذهب شيعه بايد نسبت به مواضع ايشان احترام خاصي قائل شد، ‌تصريح كرد: اينكه شخصي مثل كروبي كه داراي درجه علمي و اجتهاد نيست، بخواهد در خصوص مواضع مراجع اظهار نظر كند نيازي به تامل و تدبر ندارد.

دبير دفتر تحكيم وحدت با اشاره به اينكه كروبي تا چند روز پيش خود را مدافع مراجع مي دانست و حتي دولت را نسبت به اين موضوع متهم مي كرد، تصريح کرد: زير سوال بردن جايگاه مرجعيت در جامعه ديني ما پسنديده نيست.

عباسي مهر ادامه داد: از آنجايي كه برخي سياسيون ما به دنبال اين هستند كه عامه مردم و نخبگان همانند بندگان گوش به فرمان آنها باشند، بنابراين طبيعي است كه اين ديدگاه برايشان خوشايند نباشد.

وي با بيان اينكه در جامعه ديني ايران اثبات شده كه مردم به جايگاه مراجع ديني و ولايت فقيه ايمان دارند، افزود: هر كسي كه به اين جايگاه احترام بگذارد، مورد احترام مردم و نخبگان خواهد بود و اگر اين جايگاه مورد حمله قرار گيرد ديگر ميان مردم جايگاهي نخواهد داشت.

دبير دفتر تحكيم وحدت با ابراز تاسف از اينكه كروبي تمام پل هاي پشت سر خود را خراب كرده و روز به روز در حال آتش زدن ره توشه آخرت خود است، خاطرنشان كرد: موضع گيري كنوني افرادي همچون كروبي كه در پيروزي انقلاب نقش موثري داشتند، براي جامعه انقلابي جاي نگراني دارد و بايد درس عبرتي براي سياسيون شود./انتهاي پيام/

پربازدیدترین آخرین اخبار