برگزيدگان جشنواره فارابي از اعتبارات پژوهشي بنياد ملي نخبگان بهره مند مي شوند
به گزارش خبرنگار علمي «شبكه خبر دانشجو»، دكتر نسرين سلطان خواه صبح امروز در جشنواره فارابي در سالن اجلاس سران اظهار داشت: براي ادامه مسير تحقيق و پژوهش در حوزه علوم انساني، برگزيدگان جشنواره فارابي مورد حمايت قرار ميگيرند.
وي خاطرنشان كرد: برگزيدگان دومين جشنواره بينالمللي فارابي از حمايتهاي ويژهاي چون مقرري ماهيانه، كمكهاي مالي تحقيقاتي و امتياز استفاده از معافيت سربازي بهرهمند ميشوند.
معاون علمي و فناوري رئيس جمهور با بيان اينكه جشنوارههاي علوم انساني در سطوح عمومي نيز در دانشگاهها برگزار شود، اضافه كرد: بايد فضا براي رقابت و مسابقات براي تمامي دانشجويان در حوزه علوم انساني ايجاد شود.
سلطان خواه با بيان اينكه معاونت علم و فناوري رياست جمهوري آمادگي برگزاري اين گونه مسابقات و رقابتها را در دانشگاهها دارد، افزود: مسابقات و رقابتها در سطوح عمومي موجب شناسايي استعدادها در حوزه علوم انساني ميشود.
وي تصريح كرد: ايران يك بار ديگر بايد پرچمدار علم در دنيا باشد، زيرا اين پرچمداري مهمترين عنصر براي دستيابي به قلههاي آرماني علم و فناوري است.
معاون علمي و فناوري رئيس جمهور با بيان اينكه براي صحبت از پيشرفت و تعالي بايد نقاط هدف در كشور مشخص شود، گفت: ايران نيازمند يك مباني نظري محكم علوم انساني برگرفته از علوم انساني بومي است.
سلطان خواه اضافه كرد: تقويت و احياي جايگاه علوم انساني نيازمند تلاش همه مسئولان و دست اندركاران در كشور است.
وي نخبگان را سرمايههاي كشور عنوان كرد و افزود: جشنواره فارابي مهمترين بستر براي شناسايي نخبگان و سرمايههاي جامعه است.
معاون علمي و فناوري رئيس جمهور تصريح كرد: با حمايت از نخبگان در حوزه علوم انساني مسير حركتهاي پژوهش و تحقيق فراهم ميشود./انتهاي پيام/