برگزيدگان جشنواره فارابي از اعتبارات پژوهشي بنياد ملي نخبگان بهره مند مي شوند
کد خبر:۴۵۱۶۳
معاون علمي و فناوري رئيس جمهور:

برگزيدگان جشنواره فارابي از اعتبارات پژوهشي بنياد ملي نخبگان بهره مند مي شوند

معاون علمي و فناوري رئيس جمهور از حمايت بنياد ملي نخبگان و معاونت علم و فناوري از برگزيدگان جشنواره فارابي خبر داد و گفت: به برگزيدگان اين جشنواره اعتبارات پژوهشي اختصاص مي‌يابد.

به گزارش خبرنگار علمي «شبكه خبر دانشجو»، دكتر نسرين سلطان خواه صبح امروز در جشنواره فارابي در سالن اجلاس سران اظهار داشت: براي ادامه مسير تحقيق و پژوهش در حوزه علوم انساني، برگزيدگان جشنواره فارابي مورد حمايت قرار مي‌گيرند.

وي خاطرنشان كرد: برگزيدگان دومين جشنواره بين‌المللي فارابي از حمايت‌هاي ويژه‌اي چون مقرري ماهيانه، كمك‌هاي مالي تحقيقاتي و امتياز استفاده از معافيت سربازي بهره‌مند مي‌شوند.

معاون علمي و فناوري رئيس جمهور با بيان اينكه جشنواره‌هاي علوم انساني در سطوح عمومي نيز در دانشگاه‌ها برگزار شود، اضافه كرد: بايد فضا براي رقابت و مسابقات براي تمامي دانشجويان در حوزه علوم انساني ايجاد شود.

سلطان خواه با بيان اينكه معاونت علم و فناوري رياست جمهوري آمادگي برگزاري اين گونه مسابقات و رقابت‌ها را در دانشگاه‌ها دارد، افزود: مسابقات و رقابت‌ها در سطوح عمومي موجب شناسايي استعداد‌ها در حوزه علوم انساني مي‌شود.

وي تصريح كرد: ايران يك بار ديگر بايد پرچمدار علم در دنيا باشد، زيرا اين پرچمداري مهم‌ترين عنصر براي دستيابي به قله‌هاي آرماني علم و فناوري است.

معاون علمي و فناوري رئيس جمهور با بيان اينكه براي صحبت از پيشرفت و تعالي بايد نقاط هدف در كشور مشخص شود، گفت: ايران نيازمند يك مباني نظري محكم علوم انساني برگرفته از علوم انساني بومي است.

سلطان خواه اضافه كرد: تقويت و احياي جايگاه علوم انساني نيازمند تلاش همه مسئولان و دست اندركاران در كشور است.

وي نخبگان را سرمايه‌هاي كشور عنوان كرد و افزود: جشنواره فارابي مهم‌ترين بستر براي شناسايي نخبگان و سرمايه‌هاي جامعه است.

معاون علمي و فناوري رئيس جمهور تصريح كرد: با حمايت از نخبگان در حوزه علوم انساني مسير حركت‌هاي پژوهش و تحقيق فراهم مي‌شود./انتهاي پيام/

پربازدیدترین آخرین اخبار