علوم انساني يكي از شريف‌ترين دانش‌هاست
کد خبر:۴۵۲۰۰
استاد دانشگاه تهران:

علوم انساني يكي از شريف‌ترين دانش‌هاست

استاد دانشگاه تهران گفت: علوم انساني يكي از شريف‌ترين و ارجمندترين دانش‌ها محسوب مي‌شود.

به گزارش خبرنگار علمي «شبكه خبر دانشجو»، دكتر شيخ الاسلامي طي سخنراني در جشنواره فارابي كه در سالن اجلاس سران برگزار شد، بيان داشت: علوم انساني دانشي است كه از خود انسان به عنوان موضوع تحقيق بحث مي‌كند به همين دليل است كه نبايد علوم انساني را تسليم ديگر دانش‌ها كنيم.

وي اظهارداشت: بايد علم را به چند ساحت تقسيم كنيم و يكي از اين ساحت‌ها را علوم انساني بدانيم.

استاد دانشگاه تهران علوم انساني را محور و زمينه‌ساز همه دانش‌هاي طول تاريخ عالم انسانيت خواند و افزود: متوليان چنين دانشي بايد از جامعيت خاصي برخوردار باشند.

شيخ الاسلامي بيان داشت: گستردگي اين رشته نشان مي‌دهد كه مسئوليت متوليان علوم انساني مسئوليتي بسيار درخور توجه است.

وي عنوان كرد: رشته علوم انساني از گستردگي بسياري برخوردار است كه علاوه بر وجهه عادي و دنيوي حامل پيام‌هاي معنوي و الهي براي جهان بشريت نيز است.

استاد دانشگاه تهران در پايان خاطرنشان كرد: بر متوليان علوم انساني لازم و واجب است كه به وجهه تعالي بخش و زمينه‌هاي معنوي علوم انساني توجه كنند تا موجب ارتقاي علوم انساني در كشور شوند./انتهاي پيام/

پربازدیدترین آخرین اخبار