كميته كشوري آنفلوانزا عصر امروز تشكيل مي‌شود
کد خبر:۴۵۲۸۴
مدير برنامه آنفلوانزا و مراقبت‌ بهداشت مرزي كشور:

كميته كشوري آنفلوانزا عصر امروز تشكيل مي‌شود

مدير برنامه آنفلوانزا و مراقبت‌هاي بهداشت مرزي كشور از تشكيل كميته كشوري آنفلوانزا در بعدازظهر امروز خبر داد و گفت: در اين كميته اعضاي منتخب هيئت علمي دانشگاه‌ها براي بررسي وضعيت آنفلوانزا در كشور حضور دارند.

به گزارش خبرنگار علمي «شبكه خبر دانشجو»، دكتر سروش صبح امروز در حاشيه بازديد از نمايشگاه مطبوعات اظهار داشت: اين كميته به بررسي تعداد مبتلايان به آنفلوانزاي نوع A و وضعيت افراد مبتلا به اين بيماري مي پردازد.

وي در خصوص نمونه گيري از افراد مبتلا به آنفلوانزاي نوع A افزود: در حال حاضر از افرادي كه در بيمارستان بستري هستند و زنان باردار مشكوك به بيماري آنفلوانزا نمونه گيري مي شود.

مدير برنامه آنفلوانزا و مراقبت بهداشت مرزي كشور اضافه كرد: نمونه گيري در شهرستان‌ها در خصوص آنفلوانزاي نوع A براي ارزيابي وضعيت اين ويروس و انجام فعاليت تحقيقاتي در كشور است.

سروش دوره استراحت افراد مبتلا به آنفلوانزا را هفت روز عنوان كرد و گفت: افراد مبتلا به آنفلوانزا تا بهبودي كامل و پايان علامت‌ بيماري بايد در منزل استراحت كنند.

وي با اشاره به شرايط آماده باش در كشور آمريكا تصريح كرد: آنفلوانزاي نوع A در فصول سرد سال روند افزايشي خواهد داشت.

مدير برنامه آنفلوانزا و مراقبت بهداشت مرزي كشور اضافه كرد: رسانه‌ها مهم ترين و موثرترين عنصر در آموزش و پيشگيري از بيماري آنفلوانزاي نوع A در جامعه هستند.

سروش با بيان اينكه افراد در حال پرستاري از بيماران آنفلوانزاي نوع A بايد آداب بهداشتي را رعايت كنند، افزود: اين افراد در زمان ورود به اتاق بيمار بايد از ماسك استفاده كنند.

وي خاطرنشان كرد: اين افراد همچنين در زمان پرستاري از بيماران مبتلا به آنفلوانزاي نوع A بايد فضاي داخل اتاق بيمار را به صورت بهداشتي و تميز نگه دارند.

مدير برنامه آنفلوانزا و مراقبت بهداشت مرزي كشور با بيان اينكه بايد درجه حرارت اتاق بيماران مبتلا به آنفلوانزا بين 22 تا 23 درجه باشد، اضافه كرد: بايد از تردد زياد به اتاق بيماران مبتلا به آنفلوانزا جلوگيري شود.

سروش به زنان باردار توصيه كرد كه اين افراد با مشاهده كوچكترين علائم ظاهري، فوراً به پزشك مراجعه كرده و از خوددرماني جلوگيري كنند.

وي اضافه كرد: زنان باردار در سه ماه دوم و سوم به دليل پايين بودن ضريب ايمني بدن بايد اقدامات پيشگيرانه را جدي تر انجام دهند.

مدير برنامه آنفلوانزا و مراقبت بهداشت مرزي كشور تب، سرفه، گلودرد، اسهال، استفراغ، تب بالاي 39 درجه، بدن درد، لرزه و احساس خستگي را جزو علائم اصلي اين بيماري عنوان كرد.

سروش تصريح كرد: زنان باردار، افراد دچار بيماري مزمن ريوي و كليوي، افراد دچار نقص ايمني بدن، افراد كمتر از 19 سال، افراد داراي نارسايي مزمن كليه، بيماران ديابت كنترل نشده و مصرف كننده داروهاي سركوب گر ايمني بدن، افراد فاقد طحال و افراد داراي چاقي شديد جزو افراد در معرض خطر ابتلا به آنفلوانزا هستند./انتهاي پيام/

پربازدیدترین آخرین اخبار