قانون ارتقاي بهره وري پرستاران هفته جاري به مجلس مي رود
غضنفر ميرزابيگي در گفت و گو با خبرنگار علمي «شبكه خبر دانشجو»، با بيان اينكه قانون ارتقاي بهره وري پرستاران از پنج بند تشكيل شده است، اظهار اشت: در اين قانون ميانگين 8 ساعت كار پرستاران بر اساس ميزان كار در بخش هاي غير متعارف و تقسيم كار آنان كاهش مي يابد.
وي محاسبه ساعت كار شب و ايام تعطيل پرستاران را از ديگر موضوعات عنوان شده در اين قانون دانست و افزود: طبق قانون ارتقاي بهره وري پرستاران ساعت كار شب و ايام تعطيل پرستاران به صورت ضريب 1.5 درصد محاسبه مي شود.
رئيس كل سازمان نظام پرستاري اضافه كرد: پرستاراني كه ساعت كار آنان در هنگام شب 12 ساعت باشد محاسبه ساعت كاري اين افراد به 18 ساعت افزايش مي يابد.
ميرزابيگي با بيان اينكه زنان پرستار در بخش هاي خصوصي استثمار مي شدند، گفت: در قانون ارتقاي بهره وري پرستاران، زنان پرستار و پرستار مشاغل سخت بر اساس ماده 57 قانون اساسي از مزايا برخوردار مي شوند.
وي با بيان اينكه در اين قانون مبناي پرداخت حقوق پرستاران علاوه بر حقوق دولتي بر اساس تعرفه پرداخت مي شود، اضافه كرد: پرداخت حقوق پرستاران بر مبناي ميزان فعاليت، اخلاق مناسب و راندمان كاري محاسبه مي شود./انتهاي پيام/