بيمارستان‌هاي دانشگاه‌هاي علوم پزشكي تحت پوشش پرونده الكترونيك قرار مي‌گيرند
کد خبر:۴۵۴۵۲
مدير توسعه فناوري‌هاي نوين وزارت بهداشت:

بيمارستان‌هاي دانشگاه‌هاي علوم پزشكي تحت پوشش پرونده الكترونيك قرار مي‌گيرند

مدير توسعه فناوري‌هاي نوين وزارت بهداشت گفت: تا پايان امسال تمامي بيمارستان‌هاي تحت پوشش سه دانشگاه علوم پزشكي تهران، علوم پزشكي ايران و علوم پزشكي شهيد بهشتي تحت پوشش پرونده الكترونيك سلامت كشور قرار مي‌گيرند.

به گزارش خبرنگار علمي «شبكه خبر دانشجو»، سيد سجاد مروجي صبح امروز در نشست خبري غرفه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در نمايشگاه مطبوعات با بيان اينكه طراحي و معماري پرونده الكترونيك خدمات كشور به پايان رسيده است، اظهار داشت: تا پايان امسال بيش از 40 بيمارستان دانشگاه‌هاي علوم پزشكي تحت پوشش پرونده الكترونيكي سلامت كشور قرار مي‌گيرند.

وي خاطرنشان كرد: الكترونيكي شدن گواهي فوت و حوادث الكترونيكي از محورهاي اصلي اين پرونده است.

مدير توسعه فناوري‌هاي نوين وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي اضافه كرد: براي الكترونيكي شدن گواهي فوت و تولد وزارت بهداشت توافق‌نامه‌اي با سازمان ثبت احوال كشور منعقد شده است.

مروجي با بيان اينكه تا چهار سال آينده تمام مراكز سلامت كشور به پرونده الكترونيك سلامت كشور مجهز مي‌شوند،‌ افزود: براي محقق شدن الزامات حاكميتي پرونده الكترونيكي سلامت كشور تعاملاتي بر اساس تفاهم‌نامه با ساير دستگاه‌هاي دولتي برقرار شده است.

وي تصريح كرد: نرم افزار پرونده الكترونيك سلامت كشور امسال در حوزه اصلاح الگوي مصرف به عنوان نرم افزار برگزيده بررسي شد.

جزئيات كارت هوشمند سلامت تا پايان امسال مشخص مي‌شود

مدير توسعه فناوري‌هاي نوين وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در خصوص  كارت هوشمند سلامت گفت: تا پايان امسال جزئيات طرح كارت هوشمند سلامت به مردم اعلام مي‌شود.

مروجي با بيان اينكه محوريت اصلي كارت هوشمند سلامت ارائه كارت هوشمند ملي سلامت به مردم است، اضافه كرد: كارت هوشمند سلامت در مرحله امكان سنجي است.

وي خاطرنشان كرد: كارت هوشمند سلامت، نوعي تكنولوژي‌ است كه در پرونده الكترونيك سلامت كشور قرار مي‌گيرد./انتهاي پيام/

پربازدیدترین آخرین اخبار