از هر هفت زن در ايران يك نفر به سرطان سينه مبتلا مي شوند
کد خبر:۴۵۴۵۴
استاد دانشگاه علوم پزشكي ايران:

از هر هفت زن در ايران يك نفر به سرطان سينه مبتلا مي شوند

استاد دانشگاه علوم پزشكي ايران گفت: آمار سرطان سينه در كشور ما نسبت به ديگر كشورها بالاتر است و از هر هفت زن در ايران يك نفر به سرطان سينه مبتلا مي شود.

به گزارش خبرنگار علمي «شبكه خبر دانشجو»، دكتر ابوالفضل مهدي زاده امروز در نشست خبري كنگره بين المللي بيماري زنان و مامايي كه 14 تا 18 آبان ماه در سالن همايش‌هاي رازي برگزار مي شود، گفت: پنل‌هاي بسياري از جمله پنل باروري، طب كار، سرطان‌هاي زنان، طب سالمندي و كاهش سزارين در كشور در اين كنگره برگزار خواهد شد.

وي در رابطه با آمار سزارين در كشور بيان داشت: آمار سزارين در كشور ما نسبت به ديگر كشورهاي جهان بالاتر است و حدود 28 درصد زايمان‌ها را به خود اختصاص داده است.

دبير كميته بين المللي زنان و زايمان يادآور شد: افزايش سن زنان بعد از يائسگي در كشور موجب شده است كه بيماري‌هاي زنان از جمله پوكي استخوان در جامعه افزايش يابد كه بايد براي پيشگيري از ابتلا به اين بيماري به تغذيه و ورزش كردن توجه ويژه اي داشت.

آلودگي هوا، سيگار و غذاي چرب از عوامل ابتلا به سرطان سينه هستند

مهدي زاده آلودگي هوا، سيگار و غذاي چرب را سه عامل ابتلا به سرطان سينه عنوان كرد.

وي با اشاره به سرطان‌هاي زنان عنوان كرد: سرطان سينه در كشور ما نيز همانند ديگر كشورهاي جهان آمار بالايي دارد و از هر هفت زن در ايران يك نفر به سرطان سينه مبتلا مي شود.

دبير كميته بين المللي زنان و زايمان گفت: براي تشخيص به موقع سرطان سينه بايد از سن 40 سالگي ماموگرافي انجام شود.

مهدي زاده در ادامه با اشاره به سرطان تخمدان عنوان كرد: سرطان تخمدان در دنيا معمولاً بعد از سن 54 سالگي اتفاق مي افتد ولي در كشور ما قبل از اين سن مشاهده مي شود.

وي اظهار داشت: روش پيشگيري سرطان‌ها متفاوت است و تشخيص زود هنگام سرطان مي تواند در مراحل درمان آن بسيار تاثيرگذار باشد.

استاد دانشگاه علوم پزشكي ايران در پايان خاطرنشان كرد: مصرف غذاي داغ در ظروف يك بار مصرف و استفاده از فست فودها در ابتلا به سرطان تخمدان دخيل هستند كه اگر قبل از مشاهده علائم بيماري تشخيص داده شود درمان پذير خواهد بود./انتهاي پيام/

پربازدیدترین آخرین اخبار