خواستگار انتقامجو، خانه عروس را آتش زد!
کد خبر: ۴۵۹۸۱
يك مرد دانشجو كه موفق به ازدواج با هم‌دانشگاهي خود نشده بود، آپارتمان دختر مورد علاقه‌اش را در شب عروسي او به آتش كشيد.
۰۸ آبان ۱۳۸۸ - ۰۰:۴۹

پاتوق شيشه اي: عشق بازي هاي مجازي که با پشتوانه تهي احساسات همراه است متاسفانه گاها منجر به حوادث ناگواري مي گردد که انسان از شنيدنش متاثر مي شود. روزنامه «جام جم» به نقل ازسرهنگ سعيد ليراوي، معاون مبارزه با جرايم جنايي آگاهي تهران با اشاره به پرونده اي در اين زمينه مي نويسد:

 شامگاه سوم مرداد امسال يكي از اهالي شادآباد تهران با مركز فوريت‌هاي پليسي 110 تماس گرفت و از آتش‌سوزي در طبقه چهارم يك مجتمع مسكوني خبر داد.

پس از اين تماس مردمي، ماموران كلانتري 151 يافت‌آباد به محل حادثه اعزام شدند كه معلوم شد گفته‌هاي مرد تماس گيرنده صحت دارد.

پس از حضور ماموران، نيروي امداد و نجات، اورژانس و آتش‌نشاني (مركز فوريت‌هاي 125)‌ هم به محل آتش‌سوزي اعزام و با تلاش فراوان موفق به مهار آتش شدند كه مشخص شد فقط اثاثيه خانه سوخته است و به خاطر حضور نداشتن صاحبخانه و همسرش، آنها جان سالم به در برده‌اند و آتش‌سوزي باعث خسارت 20 ميليون توماني شده است.

آتش سوزي در شب عروسي

در تحقيقاتي كه از اهالي مجتمع به دست آمد، معلوم شد؛ خانه محل حادثه،‌ متعلق به يك زوج جوان بوده كه اكنون شب عروسي آنهاست و قرار بوده از روز چهارم مرداد زندگي مشترك خود را آغاز كنند.

با تشكيل پرونده قضايي در شعبه نهم دادياري دادسراي ناحيه 18 تهران، تحقيقات در اين خصوص آغاز شد تا اين كه كارشناسان آتش‌نشاني پس از چند مرحله بررسي محل حادثه نظر دادند كه آتش‌سوزي خانه نوعروس به طور عمد صورت گرفته است.

سرهنگ ليراوي ادامه داد: با مشخص شدن اين موضوع، با اين احتمال كه مردي با انگيزه اختلاف و انتقام‌گيري، خانه زوج جوان را آتش‌زده باشد، به تحقيق جداگانه از عروس و داماد جوان پرداختند كه معلوم شد؛ نوعروس چندي پيش، خواستگاري به نام افشين داشته است كه پس از شنيدن پاسخ منفي از وي و خانواده‌اش، او بارها تهديد كرده بود كه مانع ازدواج وي با فرد ديگري و خوشبختي‌اش مي‌شود.

به اين ترتيب، افشين خواستگار سابق زن جوان به عنوان تنها مظنون پرونده تحت تعقيب پليس قرار گرفت.

نامه تهديدآميز

در حالي كه تحقيقات كارآگاهان اداره 16 آگاهي تهران براي دستگيري افشين، مظنون پرونده ادامه داشت، هفتم مهر ماه امسال پدر نوعروس با مراجعه به اداره 16 آگاهي تهران، يك نامه كه در آن خطاب به عروس جوان نوشته شده بود «من دختري هستم كه همسر شما قول ازدواج به من داده بود، ولي چند روز قبل متوجه شدم كه او به من خيانت كرده و با شما ازدواج كرده است، بنابراين به قصد انتقام‌گيري، خانه مشترك شما را آتش زدم و از كار خود پشيمان نيستم و تصويري را كه با شوهرت گرفته بودي، براي اثبات گفته‌هايم ارسال مي‌كنم» به همراه يك عكس ارائه كرد.

معاون مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي تهران افزود: به اين ترتيب، داماد جوان بار ديگر به مركز پليس احضار شد و مورد بازجويي قرار گرفت كه معلوم شد؛ او قبل ازدواج جز به عروس جوان، به فرد ديگري علاقه‌مند نبوده و قول ازدواج نداده است.

با به دست آمدن اين اطلاعات، ماموران با استعلام از اداره پست تهران متوجه شدند كه نامه را مردي جوان ارسال كرده است.

رد پاي هم‌دانشگاهي در حادثه

با مشخص شدن اين موضوع، ماموران تصوير خواستگار تحت تعقيب را به متصديان اداره پست نشان دادند كه آنها عنوان كردند؛ ارسال‌كننده نامه، وي نبوده است.

بنابراين، ماموران نام وي را از فهرست مظنونان پرونده حذف كردند و جستجو براي يافتن وي متوقف شد تا اين كه در ادامه تحقيقات از خانواده و اقوام زوج جوان، معلوم شد كه يكي از هم‌دانشگاهي‌هاي نوعروس هم به وي علاقه‌مند بوده و چند شب قبل از حادثه و حتي شب حادثه، حوالي خانه وي تردد داشته است.

با به دست آمدن اين اطلاعات، اين مرد جوان به نام بيژن تحت تعقيب قرار گرفت و 26 مهرماه امسال در خيابان ميرداماد شناسايي و دستگير شد. با انتقال اين متهم به اداره 16 آگاهي تهران، وي مورد بازجويي قرار گرفت و هرگونه آشنايي با زوج جوان شاكيان و آتش زدن خانه آنها را انكار كرد، اما سرانجام در ادامه تحقيقات، به آتش زدن خانه نوعروس اعتراف كرد.

اعتراف خواستگار شرور

بيژن، متهم در اظهاراتش به پليس گفت: من 4 سال قبل ازدواج كرده بودم، اما از چندي قبل، به نوعروس كه هم‌دانشگاهي‌ام بود، علاقه‌مند شدم و تصميم گرفتم پس از جدايي از همسرم، با او ازدواج كنم. چند بار قصد داشتم از او خواستگاري كنم كه موفق نشدم تا اين كه از طريق يكي از دختران همكلاسي‌ام متوجه شدم دختر جوان ازدواج كرده و بزودي به خانه بخت مي‌رود.

با فهميدن اين موضوع، تصميم گرفتم از او انتقام بگيرم و بالاخره در شب عروسي وي با تهيه كليد يدك آپارتمان آنها، وارد منزل اين زوج شدم و با سرقت يكي از عكس‌هاي او و شوهرش، خانه آنها را آتش زدم و فرار كردم و بعد نامه‌اي دروغين با هويت دختر جوان به خانه پدري نوعروس ارسال كردم تا باعث جدايي او و شوهرش شوم كه ناكام ماندم و خود دچار دردسر شدم.

بنا بر اين گزارش، متهم به خاطر سرقت عكس زوج جوان و حريق عمدي آپارتمان آنها، با قرار قانوني روانه بازداشتگاه پليس شد تا تحقيقات تكميلي از وي صورت گيرد./ انتهاي پيام/

گزارش خطا
ارسال نظرات
captcha