به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط عمومی معاونت حملونقل و ترافیک شهرداری تهران، عرض واگنهای مورداستفاده در سیستمLRT ، زیر 3 متر و طول قطارهای آن بسته به تعداد واگن تا حداکثر 4 دستگاه واگن، 40 کیلومتر است و سرعت قطارهای آن نیز حداکثر 50 کیلومتر بر ساعت است .
بر اساس این گزارش، برای تهران یک شبکه یکپارچه حملونقل عمومی شامل مترو، BRT، تراموا و LRT دیدهشده که LRT با توجه به عدم نیاز به سکو بهمنظور سوار و پیاده شدن مسافر و امکان حرکت در مسیرهای شیبدار با سرعت متوسط، برای شهری همچون تهران مناسب بوده و میتواند بهعنوان مکمل BRT عمل کند.
این گزارش میافزاید، سیستم LRT در کاهش ترافیک و آلودگی هوای ناشی از آن میتواند مؤثر باشد، ضمن اینکه این سیستم در تکمیل خطوط زیرزمینی مترو و خطوط روی زمینی BRT، میتواند در شبکه یکپارچه حملونقل عمومی تهران از جایگاه ویژهای برخوردار باشد.