روبات‌هاي خوارزمي در دانشگاه صنعتي خواجه نصير به رقابت مي‌پردازند
کد خبر:۴۶۲۸۹
13 تا 15 آبان

روبات‌هاي خوارزمي در دانشگاه صنعتي خواجه نصير به رقابت مي‌پردازند

دومين دوره مسابقات ملي روباتيك جشنواره جوان خوارزمي، 13 تا 15 آبان ماه در دانشگاه صنعتي خواجه نصيرالدين طوسي برگزار مي‌شود.

به گزارش گروه علمي و آموزشي «شبكه خبر دانشجو»، دومين دوره مسابقات ملي روباتيك جشنواره جوان خوارزمي با حضور تعداد زيادي از دانش آموزان كشور در دانشكده مهندسي مكانيك دانشگاه صنعتي خواجه نصير برگزار مي شود.

بر اساس اين گزارش، تعداد ليگ هاي اين دوره نسبت به سال گذشته، از چهار ليگ به هفت ليگ افزايش يافته و تعداد تيم هاي شركت كننده از 170 تيم به 298 تيم رسيده است.

دانش آموزان در اين دوره از مسابقات در ليگ هاي روبات هاي فوتباليست 1 به 1، روبات هاي فوتباليست 2 به 2، روبات هاي مين ياب، روبات هاي امدادگر، شبيه سازي فوتباليست دو بعدي، شبيه سازي فوتباليست سه بعدي و شبيه سازي روبات هاي امداد و نجات به رقابت خواهند پرداخت.

در دومين دوره مسابقات ملي روباتيك جشنواره جوان خوارزمي كه با همكاري معاونت آموزش و نوآوري وزارت آموزش و پرورش برگزار خواهد شد، استان هاي تهران و اصفهان بيشترين شركت كننده را دارند.

با توجه به علاقه و اشتياق نوجوانان و جوانان ايراني به زمينه هاي مختلف روباتيك، برگزاري اين جشنواره زمينه ساز پيشرفت و ارتقاي علمي، پژوهشي و فناوري روباتيك در كشور، و كمك به شناسايي جذب و پرورش نخبگان جوان كشور در زمينه علوم و فناوري روباتيك خواهد بود./انتهاي پيام/

پربازدیدترین آخرین اخبار