تسخیر سفارتخانه آمریکا در تمام جهان وظيفه مهم جنبش دانشجويي جهان اسلام است
به گزارش خبرنگار سياسي «شبكه خبر دانشجو»، محمد افكانه كه صبح امروز در ميزگرد خبري تشكل هاي دانشجويي به مناسبت سالروز تسخير لانه جاسوسي آمريكا در مجتمع فرهنگي 13 آبان سخن مي گفت، در خصوص تسخير لانه جاسوسي آمريكا و نامگذاري آن به نام «انقلاب دوم» اظهار داشت: انقلابي كه در ايران شكل گرفت يك انقلاب نمونه فكري بود كه با شكل گيري انقلاب جمهوري اسلامي ايران فاز اول جنگ نرم شروع شد.
وي در خصوص ارزش و اهميت تسخير لانه جاسوسي آمريكا تصريح كرد: ما بين خودسر بودن و پيشروي قشر دانشجو تفاوت قائل هستيم؛ چراكه بعد از شكل گيري انقلاب سخنان امام راحل در مورد نقش آمريكا و حوادث بعد از انقلاب بسيار قابل تاثير بود.
افکانه افزود: آخرين سخنان امام راحل در ششم آبان 58 نقش مهمي در تسخير لانه جاسوسي دانشجويان پيرو خط امام (ره) داشت.
دبير اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانشجويان مستقل دانشگاه هاي سراسر كشور با اشاره به اينكه نگاه ما به سفارت آمريكا يك لانه جاسوسي و محلي براي جاسوسي در نظام بود، گفت: گرفتن و تسخير اين لانه جاسوسي كار غير قانوني نبود؛ چرا كه هيچ كار قانوني در اينجا انجام نمي شد.
وي با اشاره به اينكه تسخير لانه جاسوسي و جنگ هشت ساله تحميلي سير كلي اوج گيري و بلوغ سياسي ملت ايران بود، افزود: اين بلوغ و اوج گيري ملت ايران را مي توانيم در حضور 85 درصدي مردم در انتخابات رياست جمهوري دهم مشاهده كنيم؛ چرا كه اين مسئله بهترين نمونه از اوج ملت در طول اين 30 سال گذشته است.
افكانه با اشاره به حوادثي كه پس از انتخابات در كشور رخ داد، اذعان داشت: اين حوادث همه به خاطر سلب اعتماد مردم به نظام بود كه متاسفانه از سوي برخي جريان هاي خاص در كشور شكل گرفت.
دبير اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانشجويان مستقل دانشگاه هاي سراسر كشور در ادامه با اشاره به بحث مبارزه با استكبار و استكبار ستيزي ملت ايران بيان داشت: تحليل امروز جنبش دانشجويي در بحث شعار «مرگ بر آمريكا» و ارتباط با آمريكا به خاطر انزجار مردم ايران از آمريكاست؛ چرا كه اين شعار، شعاري بود كه ملت ايران به آن رسيده بود.
وي با اشاره به اينكه در حال حاضر بحث تغييرات در دولت آمريكا مطرح است، گفت: جنبش دانشجويي به اين معتقد است كه اين شعار بيشتر براي ماندن آمريكا در سياست هاي خود است به اين معنا كه ما ظاهر خود را طوري بياراييم كه بتوانيم گفتمان استعمارگر خود را در جهان بيشتر كنيم.
افکانه با بيان اينكه موضوع استكبار و استعمارگري آمريكا يك بحث همه جانبه است، تصريح كرد: آمريكا سعي دارد در حيطه مباحث فرهنگي و رسانه ها افكار مردم جهان را تحت سلطه خود در بياورد.
دبير اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانشجويان مستقل دانشگاه هاي سراسر كشور گرفتن حس اعتماد به نفس از مردم ايران را يكي ديگر از اهداف آمريكا دانست و افزود: بحثي كه در رابطه با آمريكا مي توان مطرح كرد اين است كه دولت آمريكا هيچ تغييري نمي تواند در رفتارهاي خود داشته باشد بنابراين موضع دانشجويان امروز همان موضع دانشجويان 30 سال گذشته است.
وي با اشاره به رسالت جنبش دانشجويي در شرايط كنوني يادآور شد: قطعاً دانشجوي امروز هم اگر در آبان 58 حضور داشت، همان كاري را مي كرد كه انجمن اسلامي دانشجويان در تسخير لانه جاسوسي انجام دادند.
افکانه گرفتن تمام سفارتخانه هاي جهان را وظيفه مهم جنبش دانشجويي دانست و گفت: ديدگاه ما اين است كه سفارتخانه آمريكا تنها يك نمود عيني از آمريكا است و بايد سعي كنيم سفارتخانه آمريكا و ديگر سفارتخانه هاي جهان را تسخير كنيم.
دبير اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانشجويان مستقل دانشگاه هاي سراسر كشور ادامه داد: كاري كه احمدي نژاد در حال حاضر در بعد سياست خارجي انجام مي دهد و در سفرهاي خارجي سعي مي كند كه روابط ديپلماسي ايران را در تعامل با ديگر ملت ها حفظ كند، كاري پسنديده است.
وي تاكيد كرد: شعار امروز جنبش دانشجويي كمك به حفظ وحدت ملي و شركت در پيكار ملي ملت ايران با توطئه هاي آمريكا است./انتهاي پيام/