مردم حضور فعالانه خود را در حفظ محيط زيست تثبيت كنند
کد خبر:۴۶۶۴۵
رئيس دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي:

مردم حضور فعالانه خود را در حفظ محيط زيست تثبيت كنند

رئيس دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي گفت: نقش مردم در امر بهداشت و حفظ محيط زيست نقشي كليدي است كه بايد تلاش كنند حضور فعالانه خود را تثبت كنند.

به گزارش خبرنگار علمي «شبكه خبر دانشجو»، دكتر شاهين محمدصادقي در همايش بهداشت محيط كه در تالار امام علي دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي در حال برگزاري است، اظهار داشت: بهداشت محيط بحث ارزشمندي است كه به عرصه هاي اجتماعي، فردي، بهداشتي و ارتقاي سطح سلامت و كيفيت زندگي مردم، كاهش مرگ و مير مادران و كودكان، كاهش بيماري هاي عفوني و انگلي، كاهش بيماري هاي پوستي و نابودي بيماري هايي كه سال هاي بسياري جان مردم را مي گرفت، مربوط است.

وي يادآور شد: با پيدايش روش هاي نوين زندگي كه تبعات زيست محيطي مخربي را در پي داشته است، به عنوان سربازان سلامت وظيفه داريم آنچه را كه به حوزه كاري ما مربوط است، مستقيماً و با پيگيري بيشتري انجام دهيم.

رئيس دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي گفت: آنچه كه در تعامل بين بخشي بر دوش ما نهاده شده است با جديت پيگيري مي كنيم.

محمدصادقي افزود: بهداشت محيط صرفاً كار بهداشتي و بر عهده كارشناسان بهداشت و دانشگاه هاي علوم پزشكي نيست، بلكه نتيجه زحمات تمام گروه هاي فعال در عرصه هاي مختلف بهداشت است.

وي اظهار داشت: جلب مشاركت عمومي و بالا بردن سطح آگاهي آنها براي حفظ سلامت مردم بسيار اهميت دارد و ضروري است كه خود مردم با مشاركت فعالانه در حوزه بهداشت عمومي با مسئولان بخش سلامت همكاري كنند./انتهاي پيام/

پربازدیدترین آخرین اخبار