برقراري ارتباط صحيح صنعت و دانشگاه‌ها عامل اصلي پيشرفت كشور خواهد بود
کد خبر:۴۶۷۹۹
احمدي‌نژاد در جلسه شوراي عالي علوم ، تحقيقات و فناوري:

برقراري ارتباط صحيح صنعت و دانشگاه‌ها عامل اصلي پيشرفت كشور خواهد بود

رئيس‌جمهور با تاكيد بر ضرورت كاربردي شدن تحقيقات و پژوهش‌ها در كشور تصريح كرد : برقراري ارتباط صحيح صنعت و دستگاه‌ها با دانشگاه‌ها و مراكز تحقيقاتي و پژوهشي عامل اصلي پيشرفت كشور در عرصه هاي مختلف خواهد بود.

به گزارش گروه سياسي «شبکه خبر دانشجو» به نقل از دفتر امور رسانه‌‌‌هاي رياست جمهوري، محمود احمدي‌نژاد در چهارمين جلسه شوراي عالي علوم ، تحقيقات و فناوري اظهار داشت : با كاربردي شدن تحقيقات همه بخشها از جمله صنعت، كشاورزي و بهداشت به سرعت رشد خواهد يافت.

رئيس‌جمهور با تاكيد بر ضرورت كاربردي شدن تحقيقات و پژوهش‌ها در كشور تصريح كرد : برقراري ارتباط صحيح صنعت و دستگاه‌ها با دانشگاه‌ها و مراكز تحقيقاتي و پژوهشي عامل اصلي پيشرفت كشور در عرصه هاي مختلف خواهد بود.

وي با بيان اينكه علي‌رغم صرف هزينه‌هاي پژوهشي و تحقيقاتي فراوان هنوز برخي مشكلات و مسايل حل نشده است ، تاكيد كرد : بودجه‌هاي تحقيقاتي و پژوهشي بايد از طريق دستگاه ها و صنعت از طريق ارتباط دستگاه ها و صنعت با دانشگاه‌ها به منظور رفع مشكلات و مسايل كشور هزينه شود.

رئيس‌جمهور همچنين با تاكيد بر ضرورت تقويت نقش بخش خصوصي در حوزه پژوهش و تحقيقات گفت : بايد بخش خصوصي و مردم را به انجام پژوهش و تحقيق در بخشهاي مختلف تشويق كرد.

در اين جلسه دبير شوراي عالي علوم تحقيقات و فناوري گزارشي درباره نگاشت نهايي نقشه جامع علمي كشور و سامانه ملي مديريت اطلاعات علم و فناوري كشور و برنامه هاي هفته پژوهش بيان كرد.

در سامانه ملي مديريت اطلاعات علم و فناوري كشور همه دستاوردهاي علمي و اطلاعات پژوهشي و تحقيقاتي به روز، قابل دسترس پژوهشگران و محققان و دانشگاهيان خواهد بود.

دبير شوراي عالي علوم تحقيقات و فناوري همچنين از تدوين سندهاي زيست فناوري و جامع توسعه علم و فناوري هوا و فضاي كشور خبر داد./انتهاي پيام/

پربازدیدترین آخرین اخبار