سهميه 10 درصدي بهياران در آزمون سراسري به طور كامل اعمال شد
کد خبر:۴۶۸۰۴
رئيس كل سازمان نظام پرستاري در گفت و گو با «شبكه خبر دانشجو»:

سهميه 10 درصدي بهياران در آزمون سراسري به طور كامل اعمال شد

رئيس كل سازمان نظام پرستاري با اشاره به قبولي 210 نفر از بهياران در رشته پرستاري در‌ آزمون سراسري امسال گفت: سهميه 10 درصدي بهياران در آزمون سراسري امسال به طور كامل اعمال شده است.

دكتر غضنفر ميرزابيگي در گفت و گو با خبرنگار علمي «شبكه خبر دانشجو»، با بيان اينكه هر قانوني كه براي پرستاران اعمال شده به بهياران نيز تعلق گرفته است، اظهار داشت: مجموع 20520 نفر از پذيرفته شدگان در رشته پرستاري از سهميه 10 درصد قبول شدگان، مربوط به بهياران بوده است.

وي خاطرنشان كرد: بهياران پذيرفته شده در رشته پرستاري امسال 210 نفر بوده كه اين ميزان در سال گذشته تنها 40 نفر بوده است.

رئيس كل سازمان نظام پرستاري با بيان اينكه فعاليت هاي صورت گرفته چند سال اخير براي بهياران بسيار بي سابقه بوده است، افزود: بهياران طبق ماده 16 سازمان نظام پرستاري بخشي از قشر پرستاري محسوب مي شوند.

ميرزابيگي اضافه كرد: با توجه به اينكه مسير براي ادامه تحصيل بهياران در رشته پرستاري در آزمون سراسري فراهم شده است و بيشتر مدارس بهياري تعطيل شده، در چند سال آينده بهيار در كشور نخواهيم داشت.

ميرزابيگي با بيان اينكه در دنيا تعريف خاصي براي بهيار وجود ندارد، افزود: سازمان نظام پرستاري امكانات لازم را براي ارتقاي بهياران به پرستاران فراهم كرده است./انتهاي پيام/

پربازدیدترین آخرین اخبار