به گزارش گروه اقتصادی «خبرگزاری دانشجو»؛ به نقل از روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری، روابط عمومیهای شرکتهای هواپیمایی ملزم به پاسخگویی به رسانهها شدند.
رضا جعفرزاده، مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری با ارسال نامهای، مدیران روابط عمومی شرکتهای هواپیمایی را به پاسخگوئی و همکاری با رسانهها ملزم کرد.
جعفرزاده با تأکید بر اینکه مشتری مداری جزء وظایف لاینفک روابط عمومی به شمار میرود، در این نامه آورده است: نظر به لزوم اجرای ماده 161 قانون برنامه پنجم توسعه مبنی بر آزادسازی نرخ بلیت و شبکه پروازهای داخلی در 170 مسیر ضروری است، روابط عمومیها جهت تنویر افکار عمومی و جلوگیری از هرگونه سوء استفاده احتمالی، نسبت به اطلاع رسانی بهموقع، صحیح و شفاف اقدام کنند.
وی افزود: شرکتهای هواپیمایی باید به منظور سهولت دسترسی، نرخهای بلیت پروازها در مسیرهای مختلف، لیست نرخهای آنالیز شده و نهایی را از طریق وب سایتهای رسمی شرکت هواپیمایی مربوطه و یا دفاتر خدمات مسافرت هوایی در اختیار مشتریان قرار دهند.
مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری در ادامه ضمن تأکید بر ضرورت اجرایی شدن توصیههای دفتر نظارت سازمان هواپیمایی کشوری در امر اطلاعرسانی گفت: روابط عمومیها همواره متقاضیان را از خرید بلیت هواپیما از مراکز غیر معتبر منع کرده و از درج نرخ بلیت و داشتن لوگوی شرکت اطمینان حاصل کنند.
جعفرزاده بیان کرد: تخلفات احتمالی به نام آن شرکت بهخصوص در مواقعی که تقاضاها بالا است موجب خدشه دار شدن اعتبار آن مجموعه نزد افکار عمومی میشود.
وی از مدیران روابط عمومیها خواست تا موارد تخلف را به روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری اعلام تا نسبت به برخورد با آنها توسط دفتر ارزیابی و پاسخگویی به شکایات سازمان اقدامات مقتضی صورت گیرد.