سالانه 47 هزار زايمان در دانشگاه علوم پزشكي ايران انجام مي شود
به گزارش خبرنگار شبكه خبر دانشجو حسني در مراسم هشتمين كنگره بين المللي بيماري هاي زنان و مامايي ايران گفت: پس از پيروزي انقلاب اسلامي به دليل پيشرفت هاي پزشكي شاهد كاهش مرگ و مير مادران بوديم.
وي افزود: در حال حاضر آمار مرگ و مير مادران يك نفر در هر 25 هزار نفر است كه اين آمار بايد كاهش يابد.
رييس دانشگاه علوم پزشكي ايران تصريح كرد: در اين مسير اقدامات خوبي صورت گرفته كه تامين نيروهاي متخصص زنان در بيمارستان هاي كشور و برگزاري بازآموزي ها از جمله اين اقدامات است.
وي سلامت مادر را چند بعدي خواند و يادآور شد: سلامت مادر شاخص سلامتي و توسعه يافتگي در هر كشوري هست.
حسني بيان داشت: در دانشگاه علوم پزشكي ايران ساليانه به طور متوسط 47 هزار زايمان صورت مي گيرد و ماهيانه 14 هزار مادر باردار به اين دانشگاه مراجعه مي كنند.
وي متوسط زايمان سزارين را 47 درصد خواند و افزود: اين آمار همچنان بالا است كه بايد با برنامه ريزي اين آمار را كاهش دهيم.
رئيس دانشگاه علوم پزشكي ايران در پايان خاطر نشان كرد: 75 درصد زايمان هاي غير دانشگاهي سزاريان است كه براي كاهش اين آمار همراهي بخش دانشگاهي اهميت بالايي دارد./انتهاي پيام/