سالانه 47 هزار زايمان در دانشگاه علوم پزشكي ايران انجام مي شود
کد خبر:۴۷۰۴۶
رييس دانشگاه علوم پزشكي ايران:

سالانه 47 هزار زايمان در دانشگاه علوم پزشكي ايران انجام مي شود

رييس دانشگاه گفت: سالانه به طور متوسط 47 هزار زايمان در دانشگاه علوم پزشكي ايران انجام مي شود.

به گزارش خبرنگار شبكه خبر دانشجو حسني در مراسم هشتمين كنگره بين المللي بيماري هاي زنان و مامايي ايران گفت: پس از پيروزي انقلاب اسلامي به دليل پيشرفت هاي پزشكي شاهد كاهش مرگ و مير مادران بوديم.

وي افزود: در حال حاضر آمار مرگ و مير مادران يك نفر در هر 25 هزار نفر است كه اين آمار بايد كاهش يابد.

رييس دانشگاه علوم پزشكي ايران تصريح كرد: در اين مسير اقدامات خوبي صورت گرفته كه تامين نيروهاي متخصص زنان در بيمارستان هاي كشور و برگزاري بازآموزي ها از جمله اين اقدامات است.

وي سلامت مادر را چند بعدي خواند و يادآور شد: سلامت مادر شاخص سلامتي و توسعه يافتگي در هر كشوري هست.

حسني بيان داشت: در دانشگاه علوم پزشكي ايران ساليانه به طور متوسط 47 هزار زايمان صورت مي گيرد و ماهيانه 14 هزار مادر باردار به اين دانشگاه مراجعه مي كنند.

وي متوسط زايمان سزارين را 47 درصد خواند و افزود: اين آمار همچنان بالا است كه بايد با برنامه ريزي اين آمار را كاهش دهيم.

رئيس دانشگاه علوم پزشكي ايران در پايان خاطر نشان كرد: 75 درصد زايمان هاي غير دانشگاهي سزاريان است كه براي كاهش اين آمار همراهي بخش دانشگاهي اهميت بالايي دارد./انتهاي پيام/

پربازدیدترین آخرین اخبار