همايش انتظامي سازمانهاي نظام پزشكي برگزار مي شود
به گزارش خبرنگار علمي «شبكه خبر دانشجو»، دكتر غلامحسين نيك نژاد، معاون انتظامي سازمان نظام پزشكي صبح امروز در نشست خبري كه در اين سازمان برگزار شد، اظهار داشت: در اين همايش 460 نفر از روساي سازمانهاي نظام پزشكي، كارشناسان متخصص در رشتههاي مختلف پزشكي و اعضاي هستههاي رسيدگي به تخلفات به هم انديشي و تبادل نظر خواهند پرداخت.
وي با بيان اينكه بررسي مسائل و مشكلات گروههاي رسيدگي به تخلفات پزشكي يكي از مهم ترين اهداف اين همايش است، گفت: در اين هم انديشي قوانين موضوعه و ايجاد وحدت رويه در رسيدگي به شكايات بررسي مي شود.
نيك نژاد توهين پزشك به بيمار را يكي از موارد تخلفات پزشكي عنوان كرد و گفت: عدم رعايت تعرفههاي پزشكي و انجام جراحيهايي كه بيمار پيش از ميزان تعرفه هزينه پرداخت كرده است، از ديگر مواردي است كه به دادسراهاي رسيدگي به اين تخلفات ارجاع مي شود.
معاون انتظامي سازمان نظام پزشكي در ادامه بيان داشت: براساس قانون سازمان نظام پزشكي كساني كه مي خواهند به امر طبابت بپردازند بايد حتماً عضو سازمان نظام پزشكي بوده و شماره نظام پزشكي داشته باشند.
وي با بيان اينكه پرستاران تنها گروه مستقل از سازمان نظام پزشكي هستند، اظهار داشت: براساس قانون، امور انتظامي پرستاران در سازمان نظام پزشكي مورد بررسي قرار مي گيرد./انتهاي پيام/