80 درصد عمل‌هاي زيبايي را افراد غير متخصص انجام مي‌دهند
کد خبر:۴۷۵۷۷
عضو هيئت مديره انجمن جراحان پلاستيك:

80 درصد عمل‌هاي زيبايي را افراد غير متخصص انجام مي‌دهند

عضو هيئت مديره انجمن جراحان پلاستيك گفت: 70 تا 80 درصد اعمال زيبايي كشور توسط افراد غير متخصص انجام مي‌شود.

به گزارش خبرنگار علمي «شبكه خبر دانشجو»، دكتر مجيد لاهوتي در نشست خبري عصر ديروز در انجمن جراحان پلاستيك گفت: 70 تا 80 درصد اعمال زيبايي در كشور توسط افراد غير متخصص انجام مي‌شود كه عوارض زيادي را ايجاد مي‌كند.

عضو هيئت مديره انجمن جراحان پلاستيك افزود: در همه دنيا، متخصصان گوش، حلق و بيني كه دوره آكادميك و جراحي بيني را ديده باشند، مي‌توانند عمل جراحي انجام دهند؛ ولي در كشور ما به دليل ضعف قانون و عدم اجراي صحيح آن رشته‌هاي مختلف اقدام به جراحي‌هاي بيني مي‌كنند.

لاهوتي بيان داشت: يكي از قوانين جاري كشور كه مانع اين اقدام هم نيست، قانون سال 1310 است كه عنوان مي‌كند؛ هر فردي با داشتن مدرك پزشكي عمومي مي‌تواند اعمال جراحي را انجام دهد و كسي نمي‌تواند مانع وي شود.

وي دليل بسياري از خطاها را عدم آگاهي خواند و گفت: در ايران حدود 170 فوق تخصص جراحي پلاستيك داريم در صورتي كه حدود 300 تابلو را مي‌توان در حوالي ميدان ونك در مورد جراحي پلاستيك ديد.

عضو هيئت مديره انجمن جراحان پلاستيك اظهار داشت:‌ طي سال گذشته حدود 800 مورد شكايت در مورد جراحي‌هاي پلاستيك به پزشكي قانون ارجاع شده بود كه كمتر از 80 مورد به جراحان پلاستيك مربوط مي‌شد كه اكثراً نيز به برائت رسيدند.

لاهوتي در پايان خاطرنشان كرد: فردي كه مي‌خواهد عمل جراحي زيبايي انجام دهد، ابتدا بايد خود متوجه عارضه شده باشد و سپس با آگاهي كامل اين عمل را انجام دهد./انتهاي پيام/

پربازدیدترین آخرین اخبار