به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، شاهرخ شهنازی دبیرکل ملی المپیک درباره حمایت لینینگ از کاروان ایران در المپیک ریو گفت: از سالهای دور، مذاکراتی را با کمپانیهای مختلف داشتیم، این پیشنهادات بررسی شد و بهترین گزینه را انتخاب کردیم. با توجه به تجربیاتمان متوجه شدیم پیشنهاد لینینگ ارجحیت دارد و هزینه گمرک هم برای ما ایجاد نمیکند، چرا که لباسها در کمیته ملی المپیک تحویل گرفته میشود.
وی افزود: لینینگ یک برند معروف در چین است، البته ما مذاکراتی را با کشورهایی مانند اسپانیا و ایتالیا داشتیم که متوجه شدیم این لباسها در چین تولید میشود، به همین دلیل دیدیم که کیفیت لینینگ از همه بهتر است و در این مورد کارشناسان دیگر هم این نظر را تأیید کردند. انجمن ملی طراحان دعوت شدند و نظراتشان را اعلام کردند. درنهایت، طرح اسلیمی با زمینه اسلامی به رنگ سفید و آبی طراحی شد. رنگ سفید به معنای صلح است و رنگ آبی هم از گنبد مسجد شیخ لطفالله اصفهان گرفته شده، همچنین پرچم ایران هم در این طرح پیشبینی شده است. البته این نکته را هم بگویم که رنگ آبی نماد خلیج فارس است.
در ادامه، قدرت شجاع مدیرعامل شرکت لینینگ در خاورمیانه درباره حمایت از کاروان ایران عنوان کرد: ورزشکاران ایرانی لایق بهترینها هستند و سعی میکنیم البسه با بالاترین کیفیت دراختیار ورزشکاران ایران قرار بگیرد.
در ادامه این نشست، کمال کورک مدیرفروش لینینگ خاورمیانه در این نشست اظهار داشت: لینینگ نام یک ورزشکار اسطورهای در چین است که 36 مدال طلا در ژیمناستیک کسب کرده است. شرکت از سال 1984 کار اولیه خود را شروع کرده و در سال 1990 به عنوان برند رسمی با 5 هزار و 600 فروشگاه در چین کارش را ادامه داد.
وی ادامه داد: این کمپانی همچنین اسپانسر یک تیم بسکتبال NBA است. من خوشحالم که این شانس را داشتیم که از ایران حمایت کنیم. کمپانی لینینگ در دانمارک، سوئد، فرانسه و آلمان فعالیت دارد. امیدوارم این قرارداد همکاری خوب پیش برود و ما بتوانیم مدت طولانی با ایران همکاری کنیم.
در ادامه این نشست، خبرنگاران سؤالات خود را از مسئولان لینینگ و کمیته ملی المپیک پرسیدند.
شجاع در پاسخ به این سؤال که شما چطور تصمیم گرفتید حامی البسه ایران در المپیک ریو شوید؟ عنوان کرد: ما فعالیتهای ورزشکاران ایرانی را پیگیری میکردیم و بر این باور بودیم که آنها لایق بهترینها هستند. طبق گزارشاتی که داریم ایران در المپیک لندن جزو 17 تیم برتر بود که تصمیم گرفتیم به این کشور کمک کنیم.
شهنازی هم درباره نمونههای متعدد در شکلهای مختلف و بررسی کیفیت آنها تصریح کرد: قرار است در اولین فرصت 20 بهمن اولین نمونه به ایران داده شود، دو ماه قبل از بازیهای المپیک لباسها را تحویل بگیریم که 1100 نمونه در دو بخش به ایران تحویل داده میشود.
وی در پاسخ به سؤالی دیگر مبنی بر اینکه ورزشکاران در دورههای قبلی لباسهای کاروان را دوست نداشتند و هر رشته با لباسی مختلف روی سکو میرفت، عنوان کرد: ما به نحوی این موضوع را مدیریت میکنیم که چنین تفرقههایی نباشد.
دبیرکل ملی المپیک در پاسخ به سؤال خبرنگاری دیگر مبنی بر اینکه برنامهتان برای ملی شدن لباس ایران چیست، یادآور شد: برای این کار نمیتوان بلافاصله تصمیم گرفت، باید شرایط فراهم شود، اگر ما از این کمپانی رضایت داشته باشیم، در صورت توافق هر دو طرف میتوانیم به دنبال طراحی یک لباس ملی باشیم که البته باید در این خصوص وزارت ورزش و وزارت ارشاد هم نظر دهند.
شهنازی در پاسخ به سؤال خبرنگاری که پرسید آیا نام حامی مالی کاروان روی لباسها ثبت خواهد شد یا خیر، اظهار داشت: کمیته بینالمللی اعلام کرده در این دوره اسپانسرهای مالی حق تبلیغ روی لباسها را ندارند، البته اسپانسرهای مالی تبلیغات داخلی برایشان اهمیت دارد.
وی در پایان اعلام کرد: کمیته ملی المپیک ایران پیشنهاداتی را برای حامی مالی داشته که در ابتدا این پیشنهادات خوب بود، اما فعلاً عقبنشینی کردهاند. کمیته ملی المپیک همچنان در حال پیگیری است.