داروسازان حاميان اصلي جبهه سلامت كشور هستند
به گزارش خبرنگار علمي «شبكه خبر دانشجو»، دكتر علي اصغر پيوندي صبح امروز در دومين همايش داروسازان كشور در بيمارستان امام خميني (ره) با تاكيد بر اينكه پزشكان تنها اعضاي جبهه سلامت كشور نيستند، اظهار داشت: جبهه سلامت داراي اعضاي متنوع و فراواني از جمله پزشكان، دندانپزشكان و داروسازان است.
وي فرسوده بودن صنايع داروسازي، عدم سوددهي كافي، كمبود متخصصان دارويي و كمبود داروساز را از مشكلات اصلي صنعت داروسازي كشور عنوان و ابراز اميدواري كرد: با مشاركت مجلس نظام آموزش پزشكي و دانشگاهيان سراسر كشور بتوانيم اين مشكلات را كاهش دهيم.
پيوندي افزود: دومين همايش داروسازان سراسر كشور با همكاري نزديك انجمنهاي علمي و استادان دانشگاههاي علوم پزشكي شهيد بهشتي، تهران و ايران برگزار شده است.
معاون آموزشي وپژوهشي سازمان نظام پزشكي، امتياز بازآموزي اين همايش را 25 امتياز عنوان و اضافه كرد: حدود 24 برنامه مدون در 4 روز در اين همايش ارائه ميشود.
وي با بيان اينكه 1000 نفر براي شركت در اين همايش 4 روزه ثبت نام كردهاند، اذعان داشت: بيش از 50 نفر از استادان داروسازي در اين همايش مطالب خود را ارائه ميكنند.
پيوندي يكي از وظايف اصلي سازمان نظام پزشكي را ارائه آموزشهاي مداوم براي تمام رشتههاي علوم پزشكي خصوصاً داروسازي عنوان و خاطرنشان كرد: نظام آموزش پزشكي موظف است آموزش مداوم براي مردم را گسترش دهد./انتهاي پيام/