ناخونك خفيف ترين عارضه چشمي نور مستقيم آفتاب است
کد خبر:۴۷۷۲۲
يك متخصص چشم پزشكي:

ناخونك خفيف ترين عارضه چشمي نور مستقيم آفتاب است

يك جراح و متخصص چشم پزشكي گفت: قرار گيري طولاني مدت در فضاي باز و نور مستقيم آفتاب علت بروز ناخونك چشمي است.

به گزارش گروه علمي «شبكه خبر دانشجو»، دكتر مهدي حسيني تهراني ناخونک چشم را خفيف ترين عارضه اشعه ماوراي بنفش نور آفتاب خواند و بيان داشت: هنوز براي اين عارضه چشمي علت مشخصي يافت نشده است، اما به نظر مي رسد قرار گيري طولاني مدت در فضاهاي باز بدون استفاده از عينك آفتابي از علل مهم آن است.

وي در آستانه برگزاري نوزدهمين كنگره چشم پزشكي با بيان اينكه عينک آفتابي بايد امواج مضر نور آفتاب را جذب كند، اظهار داشت: امواج ماوراي بنفش با طول موج كمتر از 340 براي چشم مضر است.

مسئول برگزاري سمپوزيموم ناخونک در 19 كنگره سراسري چشم پزشكي ايران ناخونک را برگشت مثلثي شكل در فضاي پلكي عنوان كرد و افزود: احساس جسم خارجي در چشم، سوزش و قرمزي از علائم اين بيماري است.

تهراني با بيان اينكه نابينايي ناشي از ناخونک درمان پذير است، گفت: ناخونک با نفوذ تدريجي بر سطح خارجي مردمك كم بينايي را سبب مي شود همچنين آستيگماتيك از ديگر عوارض ناخونک چشمي است.

وي گفت: كشاورزان و كارگران ساختماني نيز به علت حضور دائم و طولاني مدت در فضاهاي باز، مستعد ابتلا به ناخونك چشمي هستند كه استفاده از عينك آفتابي براي اين افراد و همه كساني كه در طول روز ساعت‌ها زير نور مستقيم نورخورشيد هستند توصيه مي شود.

اين عضو هيئت علمي كنگره چشم پزشكي ايران با بيان اينكه در درمان جراحي اين عارضه چشمي نسوج سالم سلول هاي بنيادين و يا نسوج ملتهمه ديگر جايگزين نسوج ناخونك مي شود، گفت: در موارد عود كننده اين بيماري از پيوند قرنيه استفاده مي شود.

تهراني ناخونک را شايع ترين عارضه در چشم پس از آب مرواريد خواند و گفت: چنانچه بيمار به درستي براي درمان جراحي انتخاب نشود تا 60 درصد احتمال اوج بيماري وجود دارد.

لازم به ذکر است، نوزدهمين كنگره چشم پزشكي ايران 25 تا 28 آبان در مركز همايش‌هاي رازي برگزار مي شود./انتهاي پيام/

پربازدیدترین آخرین اخبار