تجويز عينك دليل 75 درصد مراجعات مردم به چشم پزشكي است
کد خبر:۴۸۲۹۹
عضو هيئت علمي كنگره چشم پزشكي ايران:

تجويز عينك دليل 75 درصد مراجعات مردم به چشم پزشكي است

عضو هيئت علمي كنگره چشم پزشكي ايران گفت: علت مراجعه 75 درصد مردم به چشم پزشكان، نياز به تجويز عينك است.

به گزارش گروه علمي «شبكه خبر دانشجو»، دكتر ژاله رجبي گفت: آنچه در مراجعات مردم اهميت بيشتري دارد، تجويز عينك براي كودكان است.

به گفته وي تجويز عينك در كودكان ريزه‌كاري‌هايي دارد كه بايد رعايت شود؛ زيرا در كودكان عينك فقط براي ديد بهتر نيست، بلكه در تسهيل انحراف چشم و دو ديد بودن آنها نيز موثر است.

رجبي اظهار داشت: خيلي ها فكر مي‌كنند با يك معاينه ساده مشكل چشم برطرف مي‌شود، در حاليكه اين گونه نيست.

عضو هيئت علمي كنگره چشم پزشكي ايران اظهار داشت: از سوي ديگر اهمال در معالجه برخي از عارضه‌ها و بيماري‌ها باعث بروز بيماري‌هاي ديگري نيز مي‌شود كه اگر معاينه چشم كودكان به موقع انجام شود و عينك به درستي تجويز شود، تنبلي چشم نيز به وجود نمي‌آيد.

اين چشم پزشك اظهار داشت: اگر تا 10 سالگي تنبلي چشم درمان نشود ديگر قابل بازگشت نخواهد بود.

وي علاوه بر ضرورت دقت در تعيين نمره عينك اطفال تصريح كرد: بايد دقت شود تا از عينك به طور صحيح استفاده شود.

رجبي خاطرنشان كرد: اگر تنبلي چشم به وجود آيد مسائل ديگري مانند انحراف چشم نيز پديدار خواهد شد.

لازم به ذكر است، نوزدهمين كنگره چشم پزشكي ايران، 25 تا 28 آبان در سالن همايش‌هاي رازي برگزار مي‌شود و دكتر ژاله رجبي نيز در روز نخست كنگره در مورد تنبلي چشم سخنراني خواهد كرد./انتهاي پيام/

پربازدیدترین آخرین اخبار