به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، سومین روز از همایش گفتمان عزت ملی که به همت اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان تدارک دیده شده بود با حضور بیش از 500 دانشجو از سراسر کشور آغاز شد.
حسن رحیم پور ازغدی در همایش گفتمان عزت ملی با بیان اینکه عزت یعنی نفوذناپذیری گفت: یک ملت باید در عین حال که عزت دارد متواضع هم باشد زمانی که از عزت صحبت می کنیم از تکبر و ذلت دوری می جوییم.
وی با بیان اینکه عزت ملی ما یعنی اینکه به هیچ دشمنی وابستگی نداشته باشیم اظهار داشت: وابستگی اقتصادی، وابستگی علمی، واردات صنعتی، تغییر الگوی زندگی ضد عزت هستند. بازیابی عزت ملی از اهداف انقلاب اسلامی است.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: در حوزه روابط بین الملل قدرت های استکباری انقلاب ما را به ایدئولوژیک بودن متهم می کنند و معتقدند که نباید ایدئولوژی به روابط بین المللی راه پیدا کند. در حالی که این در اساس غلط است، چرا که خودشان برخلاف این موضوع عمل می کنند و در واقع معنی درستی از ایدئولوژی ندارند.
وی با بیان اینکه هیچ تعریفی از منافع ملی و دیپلماسی وجود ندارد که در آن ایدئولوژی نقش نداشته باشد،تاکید کرد: در تاریخ دو قرن اخیر، دوران سکولاریسم ایدئولوژی ترین دوران زمان است و در واقع تعاریف ایدئولوژی از اروپا شروع شد و به روابط بین الملل هم راه پیدا کرد.
رحیم پورازغدی با بیان اینکه خونین ترین قرن در تاریخ بشر قرن 20 می باشد، گفت: معتقد بودند که این عصر، عصر پیشرفت است. بیش از صد میلیون نفر در جنگ های اروپائیان کشته شدند ، آنها دلواپس یک خیزش اسلامی در جهانند و پس از انقلاب اسلامی اضطراب آنان درمورد جهان بیشتر شد.
وی با بیان اینکه غرب به هیچ اصولی پایبند نیست اظهار داشت: کمونیستی در یک آن سرمایه دار می شود مثال خوبی است که نشان دهد برای آنها فقط منافع شان مهم بوده. هر گاه در راه ایدئولوژی با مانعی برخورد کنند آن را رها می کنند. برای مثال مگر غربی ها از حقوق بشر و حقوق زنان دفاع نمی کنند؟ پس چرا رژیم هایی مانند عربستان مورد حمایت غرب است؟ اینجا مشخص می شود که همه حرف های آنان شعار بوده و سیاست خارجی شان بر مبنای ایدئولوژی رقم می خورد.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه در بحث ایدئولوژی حکومت های ذی نفع به دنبال منافع مادی و خودخواهی محض هستند افزود: کسانی که شعار ایدئولوژی میدهند و مدعی اند که ما خودخواه نیستیم، در سیاست های خارجی شان این گونه نیست. یک مکتب پیرو ایدئولوژی اگر بخواهد بین اصول و منافع یکی را انتخاب کند، اصول را برمی گزیند در صورتی که در مکتب های غیرایدئولوژیک هر جا که منافع وجود داشته باشد، این عده به دنبال آن هستند و فقط شعارهای ایدئولوژیک سر می دهند.
وی ادامه داد: اگر توانستیم مکتب ایدئولوژیک را بر سرکار بیاوریم و به آن عمل کنیم موفق خواهیم شد و در غیر این صورت اگر مادیات برایمان مهم باشد فرقی با افراد غیرایدئولوژیک نداریم.
رحیم پورازغدی با بیان اینکه اشتباه است که کسانی فکر کنند اگر شعار ایدئولوژیک نداشته باشیم موفق خواهیم بود، گفت: تا دو سه قرن اخیر سه خانواده بر کل اروپا حکومت می کردند. امروز خانواده ها جایشان را به بنگاه های سرمایه داری داده و اصلی ترین تصمیم گیری در سیاست خارجی به دست آنان است.
وی با بیان اینکه اقتصاد آمریکا، اروپا و فرانسه و متزلزل شده است، گفت: آنها فقط با پول تامین شده از کشورهای اطراف شعارهای ایدئولوژیک می دهند و رفتارهای مادی از آنان سر می دهد . در واقع روابط بین الملل خر تو خر است. آمریکا خواهان ورود به جنگ جهانی اول نبود ولی زمانی که منافع خود را دید با شعارهای ایدئولوژیک وارد شد، آمریکا هیچ گاه دلش برای آرامش و امنیت هیچ کشوری نمی سوزد.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: یکی از کارهایی که در دو قرن اخیر غربی ها برای مسلط شدن در بخش های هسته ای، قدرت و انرژی انجام می دهند تلاش برای تغییر زبان، لباس و سبک زندگی مردم تحت اشغال بوده است. زمانی که الگوی مصرف تان تغییر کرد شما مصرف کننده اقتصادی او خواهید شد و سرمایه داری او رشد خواهد کرد و ما به عنوان مصرف کننده باقی می مانیم.
در صورت تغییر سبک زندگی توسط غرب، عزت ملی جایش را به ذلت ملی می دهد
وی با بیان اینکه زمانی که زبان و سبک زندگی ملتی تغییر کند عزت مردمی زیر پا گذاشته شده و ذلت ملی جایگزین می شود اظهار داشت: در قرن نوزدهم تغییر اجباری لباس و سبک زندگی کلید خورد، همچنین در زمان رضاشاه زنان ایرانی بی حجاب و مردها هم لباس مرسوم ایرانی را کنار گذاشتند. در مرحله بعدی غرب درصدد تغییر الفبای فارسی بود. آنان کارشان را از اواخر دوره قاجار شروع کردند و البته در برخی از کشورها موفق شدند. ایرانی ها برای تغییر خط و زبان مقاومت کردند، ولی در همه کشورها دشمنان مردم را اجبار به تغییر به زبان کردند.
رحیم پورازغدی ادامه داد: آنها مدعی اند که نباید ایدئولوژی را با حکومت ادغام کرد ولی از سویی به دنبال تغییر سبک زندگی و تغییر لباس و زبان هستند. زمانی که ملتی تمام سبک زندگی اش غربی شد، خریدار بازار آنها هم می شود و زمانی که ذهن با زبان چفت شد مصرف کننده کالایی خواهد شد و زبانش همسو با آن می شود.
وی با بیان اینکه البته باید زبان بین الملل در مدارس تدریس شود اظهار داشت: تنها مدنظر ما زبان انگلیسی نیست که باید رواج پیدا کند. از زمانی که اسپانیا آمریکای لاتین را اشغال کرد تاکنون همه در آنجا اسپانیایی صحبت می کنند. کشورهای مستعمره انگلیس همه انگلیسی می نویسند و آموزش می بینند. در مدارس باید طوری باشد که افراد بتوانند زبان ها را انتخاب کنند ولی اگر حق انتخاب نداشته باشند ذلت ملی رخ می دهد.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه عکس العمل کشورهای استعمار شده در مقابل کشورهایی استعمارگر روش سکوت بود، تاکید کرد: زمانی که آنها به آفریقا آمدند مردم را اجبار کردند که باید زبان انگلیسی یاد بگیرید. در ابتدا مسخره شان کردند ولی مقاومتی از سوی آفریقایی ها شکل گرفت.
وی با بیان اینکه کشورهای استعمارگر برای به کرسی نشاندن اهداف شان از طبقه روشنفکر دو رگه که توانمند به صحبت کردن به دو زبان بودند استفاده کردند گفت: استعمارگران به دو رگه ها نیازمند بودند که بتوانند منافع خود را به شیوه های جدید از طریق گفتمان سازی بین کشورهای مستعمره پیگیری کنند. امروز دیگر ارتش های غربی قادر به گرفتن کشوری نیستند چرا که انقلاب اسلامی اعلام کرده اگر هر کشوری اشغال شود ما خودمان را به آنجا می رسانیم.
مبانی عزت ملی ما می توانیم است
رحیم پورازغدی با بیان اینکه مبانی عزت ملی ما می توانیم است گفت: اگر پذیرفتیم که آب خوردن مان هم به دست غرب است، ذلت شروع شده است. زمانی که فرهنگ ذلت را پذیرفتیم دیگر با اختیار به سمت آنها می رویم.
وی با بیان اینکه چرا زبان انگلیسی و دلار جهانی شده است گفت: آنها از بالا تهدید می کنند و از پایین اجبار می آورند و زمانی که حرف شان به کرسی نشانده شد مردم خودشان تقلید خواهند کرد. ما خودمان دلار را پول جهانی کردیم. در آلمان و فرانسه اگر با کسی انگلیسی صحبت کنی ناراحت می شود، خودشان هم زبان یکدیگر را تحمل نمی کنند. حرف من به این معنی نیست که نباید زبان بیگانه را یاد گرفت، برای یادگیری زبان های بین المللی دو شیوه ذلت و عزت وجود دارد. اگر 30 کشور جهانی تصمیم بگیرند که دیگر با دلار معامله نکنند پس از 20 سال دیگر دلار پول جهانی نیست. زمانی که دلار جهانی باشد دیگر رانت ها و دزدی ها برجهان مشخص نیست.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه بگوییم ایدئولوژی اسلامی به هیچ زبانی گره نمی خورد اشتباه است افزود: طبیعتا هر مکتب الهی مخاطبش انسان است انسان دارای زبان بوده و اگر می خواهیم حقیقتی را بفهمیم باید با زبان وحی آشنا باشیم. بهترین زبان پس از عربی که توانسته مکتب الهی را رواج دهد فارسی بوده است فارسی به سمت چین، هند و پاکستان رفته و امروز در آفریقا از سودان تا شرق آن کلمات ایرانی رواج دارد.
وی با بیان اینکه ایران نقش پررنگی را در گسترش مکتب الهی دارد ادامه داد: یادگیری زبان های غربی می تواند محمل خوبی برای اسلام باشد. نباید کاری کنیم که غرب از طریق زبانش بر ما تسلط پیدا کند.
رحیم پورازغدی با بیان اینکه بخش دیگری از فرهنگ نفوذ و ذلت ملی تغییر فرهنگ انسان ها در زمینه جنسی است گفت: چیزی که عزت را قطع می کند تبدیل جوانان به انسان های جنسی است. شهوت امری مقدس و نعمت خداست که در صورت مدیریت شهوت به صورت شیطانی خیر به شر تبدیل خواهد شد. این یکی از تاکتیک های غرب می باشد.
وی با اشاره به اینکه غرب فهمید با سکس و شراب می تواند نسل ایرانی را از بین ببرد در پایان خاطرنشان کرد: امروز بحث شراب و مواد مخدر را دارند دنبال میکنند. آنها از پیش برنامه ریزی کردند که دختران مسیحی و اروپایی خود را آرایش و نیمه برهنه کرده و در کشورهای اسلامی راه بروند و سپس به هر پسر یا مرد مسلمان نزدیک شوند. پس از این نزدیکی دلبستگی ها پیش می آید و این تا سطوح بالا پیش می رود و می تواند سیاست یک حکومت را عوض کند و جوانی که به این مسائل تن دهد دیگر اهل جهاد و مقاومت نخواهد بود.
دشت ما گرگ اگر داشت نمی نالیدیم
نیمی از گله مارا سگ چوپان خورده