تبرئه دانشجويان عدالتخواه شيرازي از اتهامات
کد خبر:۴۸۵۳۰

تبرئه دانشجويان عدالتخواه شيرازي از اتهامات

دانشجويان عدالتخواه شيرازي پس از دو سال كش و قوس با حكم دادگاه تجديد نظر از اتهامات خود تبرئه شدند.

به گزارش گروه پاتوق شیشه ای «شبکه خبر دانشجو » وب سایت خبری تحلیلی روایت در خبری نوشت:

حكم دانشجويان عدالتخواه شيرازي كه قرار بود در دادگاهي در اواخر آذرماه صادر شود، هفته گذشته صادر و دانشجويان عدالتخواه شيرازي از اتهامات خود تبرئه شدند.

دو سال پيش 5 تشكل دانشجويي شيراز در روز قدس سال86 در اعتراض به عدم برخورد دستگاه قضايي استان فارس با شخصي به نام "م" صاحب برجهاي دوقلوي شيراز ، اقدام به انتشار بيانيه اي كرده و از مسئولان دادگستري استان عدم تساهل و تسامح در برخورد با دانه درشتها را خواستار شدند.

پس از آن دادستان عمومي و انقلاب شيراز از مسئولين تشكلهاي امضاء كننده بيانيه فوق شكايت كرده و به عنوان مدعي العموم خواستار توضيح آنان شد.

در آن هنگام با بالا گرفتن اعتراضات دانشجويي ، گروهي ويژه از طرف دفتر بازرسي بيت مقام معظم رهبري مامور رسيدگي به اين قضيه شدند.

پس از ورود اين هيئت و بررسي مسائل، قرار منع تعقيب دانشجويان صادر و تمامي آنان تبرئه شدند.

اما در حالي كه پرونده خاتمه يافته تلقي ميشد، در اقدامي عجيب ، مدت كوتاهي بعد ازتبرئه دانشجويان ، پرونده اي جديد مفتوح شد اما اين بار بجاي مدعي العموم ، شخصي به نام مهدي خاني كه در حال حاضر نائب رئيس شوراي اسلامي شهر شيراز است ، عهده دار اين شكايت بود.

اين نماينده اصلاح طلب اين بار جلودار جريان برخورد با دانشجويان شيرازي شد وسرانجام بعد از چندين ماه تعلل، روح الله قهرماني قاضي پرونده و رئيس شعبه 102 جزايي شيراز ، سجاد آزمند مسئول بسيج دانشجويي دانشگاه علوم پزشكي ، مصطفي نمازيان دبير سابق انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه شيراز ، محمد مهدي پوريزدانپرست دبير سابق مجمع دانشجويان عدالتخواه شيراز ، محمد حسين رئيسي دبير سابق ستاد يادواره شهداي دانشجوي دانشگاه شيراز و امين سجاد كريمي دبير سابق ستاد يادواره شهداي دانشجوي دانشگاه علوم پزشكي شيراز را به 4 ماه حبس تعزيري كه در نهايت به مدت 2 سال تعليق شده بود ، محكوم كرد.

سرانجام ، دادگاه تجديد نظر اين بار با بررسي بيشتر پرونده ، راي به تبرئه دانشجويان شيرازي داد. /انتهای پیام/

 

پربازدیدترین آخرین اخبار