نقشه سلامت پس از نهايي شدن نقشه علمي راهاندازي ميشود
به گزارش خبرنگار علمي «شبكه خبر دانشجو»، دكتر محمدباقر لاريجاني شب گذشته در سومين كنگره بين المللي بيوشمي در دانشگاه علوم پزشكي تهران اظهار داشت: رشته بيوشيمي نقش مهمي را در تشخيص باليني واحدهاي درماني دارد.
وي يكي از محورهاي اساسي را لينك بيشتر علوم پايه و علوم باليني خواند و گفت: ما در دانشگاه علوم پزشكي تهران به استراتژي هاي مختلف از جمله علوم پايه توجه ويژه اي داريم.
رئيس دانشگاه علوم پزشكي تهران مدل تحول در توسعه را مدلي چند وجهي خواند و تصريح كرد: بايد به مدل مولكولي و اجتماعي در توسعه توجه بيشتري شود.
لاريجاني بيان داشت: تامين كننده هاي اجتماعي در سطح جامعه اهميت بسيار بالايي دارند و براي توسعه سلامت مردم ضروري هستند.
وي با بيان اينکه بايد در سطح مولكولي نيز به ارتباط علوم پايه توجهات بسياري شود، گفت: ما بايد براي توسعه علمي كشورمان مدلي داشته باشيم؛ چرا كه بدون مدل علمي نمي توانيم در توسعه علمي جهش پيدا كنيم.
رئيس سومين كنگره بينالمللي بيوشيمي با اشاره به نقشه علمي کشور گفت: حدود دو سال است که با توجه به سند چشم انداز براي نقش آفريني و توسعه علمي در منطقه به تدوين نقشه علمي توجه كرده ايم.
لاريجاني افزود: نقشه جامع علمي طي چند روز آينده مسير خود را در شوراي عالي انقلاب فرهنگي طي خواهد كرد و پس از آن نقشه سلامت راه اندازي مي شود.
رئيس دانشگاه علوم پزشكي تهران با اشاره به ايجاد طرحي در حوزه سلامت در دانشگاه ها و وزارت بهداشت با حضور 400 نفر در كميته هاي مختلف از حدود دو سه سال پيش اظهار داشت: طي چند ماه آينده پس از نهايي شدن نقشه علمي، نقشه سلامت نيز راه اندازي مي شود.
وي عنوان كرد: به نظر مي رسد دانشمندان مجموعه بيوشيمي كشور با نگاه كلي به توسعه علمي بتوانند بر اساس چارچوب ها، جايگاه مناسبي را براي توسعه رشته بيوشيمي ترسيم كنند و به جايگاه عالي جهاني دست يابند.
لاريجاني در پايان خاطرنشان كرد: داشتن مدل همراه با نقد براي توسعه علمي كشور بهتر از بي مدلي است./انتهاي پيام/