نبود متخصص در بخش‌هاي تخصصي آزمايشگاه‌ها لطمه بزرگ علمي براي كشور است
کد خبر:۴۸۵۳۵
استاد بيوشيمي دانشگاه تربيت مدرس:

نبود متخصص در بخش‌هاي تخصصي آزمايشگاه‌ها لطمه بزرگ علمي براي كشور است

استاد بيوشيمي دانشگاه تربيت مدرس گفت: نبود متخصص در بخش‌هاي تخصصي آزمايشگاه‌هاي كشور لطمه بزرگ علمي محسوب مي‌شود.

به گزارش خبرنگار علمي «شبكه خبر دانشجو»، دكتر محمد تقي خاني طي سخنراني در كنگره بين المللي بيوشيمي كه شب گذشته در دانشگاه علوم پزشكي تهران برگزار شد، اظهار داشت: انجمن بيوشيمي ايران از قديمي ترين انجمن هاي كشور است و بيش از 50 سال در كشور فعاليت دارد.

وي برگزاري كنگره هاي علمي مختلف را از فعاليت هاي انجمن بيوشيمي خواند و گفت: اين انجمن، كنگره هاي متعددي را با همكاري انجمن هاي ديگر و آزمايشگاه هايي از جمله ميكروب شناسي و انگل شناسي برگزار كرده است.

اين استاد بيوشيمي دانشگاه تربيت مدرس اظهار داشت: مشكلات ما در امور آزمايشگاهي و علوم پايه، و نيز دور بودن از محيط باليني مهمترين چالش هاي اين حوزه است.

تقي خاني با اشاره به نبود متخصص در بخش هاي تخصصي آ‌زمايشگاه ها گفت: نبود متخصصان در بخش هاي تخصصي آزمايشگاه ها و نيز در بخش آموزش بيمارستاني لطمه بزرگ علمي براي كشورمان است كه سال هاست از اين موضوع رنج مي بريم.

وي يادآور شد: هر فردي مي تواند با هر تخصصي رئيس بيمارستان باشد، ولي رئيس بخش پوست حتماً بايد متخصص پوست باشد و ضروري است كه رئيس بخش ايمنولوژي آزمايشگاهي هم يك ايمنولوژيست باشد تا خدمات بهتري ارائه دهد.

اين استاد دانشگاه گفت: بايد روش هاي جديد تشخيصي را در آزمايشگاه هاي علوم پزشكي به كار بگيريم و نگذاريم بيمارستان هاي بزرگ كشور انجام آزمايش هاي تخصصي را به بيرون بيمارستان منتقل كنند.

تقي خاني بيان داشت: براي برطرف كردن چالش ها بايد از بحث هاي صنفي كه جاي آنها در دانشگاه ها نيست، پرهيز، و با برنامه ريزي دقيق براي حل مشكلات حركت كرد./انتهاي پيام/

پربازدیدترین آخرین اخبار