اگر ملت کسي را انتخاب نکرد، نبايد قلمها را بردارند و اصل انتخابات را زير سئوال ببرند
کد خبر: ۴۸۶۱۴
بازخواني بيانات امام(ره) خطاب به شکست خوردگان انتخابات؛

اگر ملت کسي را انتخاب نکرد، نبايد قلمها را بردارند و اصل انتخابات را زير سئوال ببرند

امام(ره)خطاب به برخي از شکست خوردگان انتخابات مجلس سال58، فرمودند: بـه مـجـرد ايـنـكـه مـلت کسي را انتخاب نـكـرد، نـبـايـد يـكـدفـعـه قـلم هـا را بـردارنـد و علیه اصـل انتخابات چيز بنويسند، اگر شكايتى دارند، شكايت شان را رسيدگى مى كنند، هياهو درست كردن جز اينكه راه خيانتكارها را باز می کند چيز ديگرى نيست.
۲۶ آبان ۱۳۸۸ - ۰۰:۴۹

به گزارش گروه پاتوق شيشه اي «شبکه خبر دانشجو»، بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران و رهبر فقيد انقلاب در سخنراني راهگشايي بمناسبت آغاز سال نو 1359، با انتقاد از برخي رفتارهاي شکست خوردگان در انتخابات مجلس اول، توصيه هايي را خطاب به اين افراد کردند. مشروح اين سخنران گهربار به اين شرح است:

بسم الله الرحمن الرحيم

مـن مـسـائلى داشـتـم كـه ابـتـدائا بـنـا داشـتـم بـه طـور صـحـبـت، آن مـسـائل را بـه عـرض مـلت بـرسـانـم لكـن چـون طـولانـى اسـت، از ايـن جـهـت آن مـسـائل را بـا نـوشـتـه انـشـاءالله روز جمعه به عرض آقايان مى رسانم.

آنچه كه حالا بـايـد عـرض كـنـم ايـن اسـت كـه مـن امـيـدوارم كـه در ايـن سـال جـديـد مـلت مـا هـمـانـطـور كـه پـيـروزى پـيـدا كـردنـد و بـحـمـدالله قـريـب يـك سـال از انـقـلاب گذشته همه نهادهاى انقلابى به طور شايسته تحقق پيدا كرد و آرامشى كـه در انتخابات مجلس شوراى اسلامى ديده شد و به من اطلاع دادند آرامش چشمگيرى بود و بـايـد عـرض ‍ كـنـم كـه هـمـانـطـور كـه سـال تـجديد مى شود بايد يك تجديدى هم در اشـخـاص، يـك تـحـولى هـم در ارواح و اشـخـاص پـيـدا بشود.

اختلافاتى كه بعد از هر انـقـلابـى هست و سى و پنج ميليون جمعيت از حبس بيرون آمده اند و آزاد شده اند، البته در بـيـن ايـنـهـا اشـخاصى هستند كه انحرافاتى داشته باشند، لكن بايد همه متذكر اين معنا بـاشند كه اين پيروزى انقلاب ما پيروزى بود كه به بركت اسلام و گرايش به اسلام و با فرياد الله اكبر اين پيروزى به دست آمد.

كسى گمان نكند كه اشخاصى يا گروه هـائى پـيـروزى را بـراى مـا تـحـصـيـل كـردنـد. خـيـر، ايـن خـداى مـتـعـال بـود كـه وقـتـى ديـد مـردم در راه او قـيـام كـرده انـد، بـا آنـهـا هـمـراهـى كرد.

شما غافل نباشيد از اين انصرافى كه دشمن هاى ما پيدا كردند راجع به مواجهه جدى. اين چه بـود؟ اگـر ايـنـهـا مى خواستند كه با طياره هايشان، با توپ هايشان، با تانك هايشان بـريـزنـد در خـيـابـان ها و تهران را بمباران كنند، شما راه دفاعى نداشتيد. كى منصرف كرد اينها را و كى خوف در دل آنها انداخت كه نتوانستند بكنند؟

شما كه قوه اى نداشتيد، ما كـه قدرتى نداشتيم آن كه در دل آنها خوف ايجاد كرد و پيروزى ما پيروزى به رعب شد آن خـداى تـبـارك و تـعـالى بود.

وقتى ملتى توجه به خدا پيدا كردند و ديدند كه راه ، راهـى است كه بايد به طور شايسته اقدام در آن بكنند و سرتاسر كشور، همه جا صداى الله اكبر بلند شد، خداى تبارك و تعالى با آنها همراهى كرد و دشمن هائى كه نه فقط قـدرت هـاى داخـلى بـود قـدرت هاى خارجى هم به هم شكست و همه انصراف پيدا كردند از اينكه مقابله كنند و در دل همه رعب پيدا شد. اين كارى بود خدائى و از دست هيچ بشرى اين كـار قـابـل انـجـام نـبـود پـس پـيـروزى ما پيروزى است كه به بركت اسلام و به بركت گـرايـش بـه قـرآن پيدا شد.

بعد از پيروزى انسان گاهى مى بيند كه يك اختلافاتى ، يك چيزهائى است كه بر خلاف مشى اسلام است و بر خلاف دستور پيغمبر اكرم است. مى بينيم گاهى يك همچو چـيـزهـائى واقـع مـى شـود و مـلت ما مى داند كه در عين حالى كه الان پيروزى را به دست آورده است لكن دشمن ها ننشسته اند، آنهائى كه از ايران و از منطقه استفاده كلان داشته اند اينها ننشسته اند و در كمينند و عمال آنها، منحرفينى كه الهام از آنها مى گيرند آنها هم در كـمـيـنند. غفلت از اينكه اين اشخاص ‍ در كمين هستند و غفلت از اينكه دشمن هاى ما باز بيدار هـسـتـنـد، مـا را مـمـكـن است خداى نخواسته دچار يك زحمت هاى فوق العاده بكند. نبايد ملت ما غافل از اين مسائل باشند.

مجلس شوراى اسلامى تنها مركزى است كه تمام قوا بايد تبع آن باشد. مـثـلا انـتـخـابات مجلس كه يك مرحله اش گذشته است و مرحله بعدش هم بعد انشاءالله مى شـود اين انتخابات يك انتخابات آرامى بود، آنطورى كه به من گزارش دادند انتخابات به طور آرامش تحقق پيدا كرد، حالا اگر بعضى ها در انتخابات شكست خوردند نبايد اينها كـه قـصـد خـدمـت داشتند، منتها در مجلس حالا دست شان از آن كوتاه شده است ، نبايد يكسره ملت را به باد انتقاد بكشند. اگر شما شكست خورديد، نبايد بگوئيد ملت ايران همه شان خـلاف كـرده انـد، چـطور يك ملت مسلمى ، در يك امر حياتى كه با اين آرامش و خوبى انجام داده است ، اينها خيانتكار باشند؟ يك ملت كه خيانتكار نمى تواند باشد، اينها بايد آداب اسـلامـى را حـفـظ كـنـنـد.

بـه مـجـرد ايـنـكـه يـكـى مـى خـواهـد وكـيـل بـشـود و فـرض كـنـيـد كـه دوسـت مـن اسـت مـى خـواهـد وكـيـل بـشـود يـا از گـروه مـن اسـت مـى خـواهـد وكـيـل بـشـود و مـلت او را وكـيـل نـكـردنـد، نـبـايـد يـكـدفـعـه قـلم هـا را بـردارنـد و بـر ضـد اصـل انتخابات چيز بنويسند، حمله كنند به اصل انتخابات . شكايتى دارند، خوب شكايت شان را رسيدگى مى كنند، هياهو درست كردن جز اينكه دامن زدن به اين است كه خيانتكارها راهشان باز بشود چيز ديگرى نيست .

اگر شما خدمتگذار به كشور هستيد در مجلس يك جور خدمت مى توانيد بكنيد در خارج از مجلس هم يك جور خدمت ديگر. مگر همه اهالى ايران توى مجلس مى روند؟ خوب در مجلس يك عده معدودى هستند، اگر غرضى در كار نيست و مى خواهيد خـدمـت بـكـنـيـد، حـالا مـى بـيـنـيد كه شما راى نداشته ايد، شما در خارج مجلس خدمت بكنيد، تـاءيـيـد كـنيد اين مجلس را.

اينطور نباشد كه در خارج اينگونه منعكس كنيد که مملكت ايران يك مـمـلكـتى است كه انتخاباتش كذا شد. اين حرف غلطى است ، اين حرف غلط را آنقدر نزنيد. بـراى خـاطر خدا توجه داشته باشيد كه يك مجلس شورا كه مجلس شوراى اسلامى است و مـى خـواهـد براى ايران خدمت كند و بايد قوه داشته باشد، تنها مركزى است كه تمام قوا بـايـد تـبـع آن بـاشـنـد.

شـمـا بـخـواهـيـد بـراى ايـنـكـه شـمـا وكيل نشده ايد در كجا هياهو كنيد كه انتخابات، انتخابات كذابوده، اين حرف خلاف اسلام است. شكايت اگر هست ، شكايت پذيرفته است و مقاماتى كه بايد شكايت ها را بپذيرند، مـى پـذيـرنـد، امـا هـياهو كردن و فرياد زدن و انتقاد بيجا كردن ، اين برخلاف دستورات اسـلام است . بايد مسلمين با هم برادر باشند، همه با هم خدمت بكنند. شما يك مملكتى را از دسـت يـك قـواى كـثـيـرى ، يـك قـواى بـزرگـى، از چنگال آنها درآورده ايد، حالا كه در آورده ايد دوباره از ايـن حـرف هـا بـزنـيـد و بـا هـم اخـتـلاف بـكـنـيـد و ايـنـهـا دوبـاره بـرگـردد بـه چنگال آنها؟!

ايـن صـحـيح است كه انسان از يك مجلسى كه بايد مقدرات يك مملكت در دست او باشد و با ايـن آرامـش هم تحقق پيدا كرده است، شما بنشينيد و در روزنامه ها و در عرض مى كنم حرف هـاى خـارجـى و داخـلى هـى دامـن بزنيد به اينكه نه و اين مجلس ، مجلس كذا نيست ؟! اين حق نـيـسـت و غير حق را پافشارى نكنيد.

من از ملت ايران مى خواهم كه انشاءالله در اين مرحله ثـانـى هـم كـه آن وقـتـى كـه تـحـقـق پـيـدا كـرد هـمـيـن آرامـش را حفظ كنند.

يك مملكتى است مـال خـود شـمـا، خـود شـمـا بـايـد خـدمـتـگـزار بـه ايـن مملكت باشيد و آرامش را حفظ كنيد و هـمـانـطـورى كه در اين انتخابات با شوق و شعف رفتيد و راءى داديد، در مرحله ثانى هم كـار را انـجـام بدهيد و انشاءالله مجلس تحقق پيدا بكند.

مجلس تنها مرجعى است كه براى يك ملت است . مجلس قوه مجتمع يك ملت است در يك گروه، تمام قواى يك ملت در يك گروه مجتمع است و مجلس از همه مقاماتى كه در يك كشورى هست بالاتر است. بنابراين يك همچو مـقـامـى را نـشـكنيد ولو نمى توانيد. لكن گفتنش اصلش ، ذكرش اصلش كار قبيحى است و بـر خـلاف مـصـلحـت اسـت و بـر خـلاف مـسـلك اسـلام اسـت .

مـن از خـداى تبارك و تعالى در سال نو عظمت اسلام ، عظمت مسلمين ، عظمت ملت شريف اسلام را خواهان هستم و اميدوارم كه اين سـال نـو يـك سـال فـرح و انـبـساطى براى ملت ما باشد، همه چيزها نو بشود، اخلاق نو بـشود، اعمال نو بشود، همه چيزشان نو بشود و يك نوسازى از ايران بكند و با هم دست بـه هـم بـدهـنـد و اين مملكت را بسازند.

و چيز ديگرى كه مى خواهم به ملت عرض كنم اين اسـت كـه تـوجـه داشـتـه بـاشند كه در اين ايام سال نو بسيارى از مستمندان ، بسيارى از مـسـتـضـعـفين هستند كه براى سال نوشان مثلا نتوانسته اند آن چيزهائى را كه مى خواسته انـد، بـچـه هايشان خواستند تهيه كنند. آنهائى كه دارند، به اينها كمك بكنند و اين جمعيت هـائى كـه هستند از ايتام ، از فقرا از مستمندان ، از مستضعفين ، از اينها، به اينها رسيدگى بـكـنـنـد تـا انشاءالله خداوند سال نو را بر همه ما و بر همه مسلمين و بر همه امت اسلامى مبارك كند، خداوند به همه شما تاءييد عنايت كند.

و السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
تاريخ : 1/1/59

/انتهاي پيام/

ارسال نظرات
captcha