ضرورت توجه به تحقيقات باليني در حوزه چشم پزشكي
کد خبر:۴۸۶۴۹
دبير علمي كنگره سراسري چشم پزشكي ايران تاكيد كرد:

ضرورت توجه به تحقيقات باليني در حوزه چشم پزشكي

كارخانه، دبير علمي كنگره سراسري چشم پزشكي ايران، تحقيقات باليني را در حوزه چشم پزشكي ضعيف خواند و گفت: چشم پزشكان ما بيشتر مشغول كار در زمينه پزشكي هستند، ولي فعاليت در حوزه تحقيقات علوم پايه حساس‌تر است.

دكتر كارخانه در گفت‌وگو با خبرنگار علمي «شبكه خبر دانشجو»، گفت: نوزدهمين كنگره سراسري چشم پزشكي ايران نسبت به سال‌هاي گذشته از نظر كمي و كيفي رشد قابل توجهي داشته است.

وي افزود: همه دانشگاه‌هاي كشور در اين كنگره شركت دارند و تعداد مقالات آن نيز نسبت به كنگره‌هاي قبل بارز بوده‌است.

دبير علمي كنگره چشم پزشكي ايران اظهار داشت: در نوزدهمين كنگره چشم پزشكي، كارگاه‌ها و سمپوزيوم‌هاي بسياري برگزار خواهد شد.

كارخانه بيان داشت: كشور ما در حوزه چشم پزشكي و درمان‌هاي نوين پيشرفت‌هاي بسيار داشته است و در حال حاضر همه درمان‌هاي چشم پزشكي در داخل كشور در حال انجام است.

وي گفت: كشور ما از نظر آموزش و درمان با كشورهاي پيشرفته برابري مي كند، ولي در زمينه تحقيقات علوم پايه در مقايسه با كشورهاي پيشرفته سطح پايين‌تري داريم.

دبير علمي كنگره چشم پزشكي ايران تحقيقات باليني را در حوزه چشم پزشكي ضعيف خواند و گفت: چشم پزشكان ما بيشتر مشغول كار در زمينه پزشكي هستند، ولي فعاليت در حوزه تحقيقات علوم پايه حساس‌تر است.

كارخانه بيان داشت: در يك سال اخير در بيمارستان فارابي با استادان بزرگ چشم پزشكي جلسات متعددي داشتيم تا بتوانيم كنگره نوزدهم را با كيفيت بهتري برگزار كنيم.

وي در پايان خاطرنشان كرد: گروه عمده چشم پزشكان ما جوانان و از سنين زير 50 سال هستند و تعداد معدودي از چشم پزشكان 50 تا 60 ساله كه پيشكسوتان اين حوزه را تشكيل داده‌اند در اين حوزه حضور دارند./انتهاي پيام/

پربازدیدترین آخرین اخبار