به گزارش گروه اقتصادی «خبرگزاری دانشجو»؛ لطفالله فروزنده بعدازظهر امروز در نشست خبری که در خبرگزاری فارس برگزار شد، در پاسخ به این سؤال که با توجه به وضعیت مالی دولت در سال آینده پرداخت 42 هزار میلیارد تومان یارانه نقدی چه تبعاتی در پی دارد، گفت: فکر نکنم کسی با پرداخت یارانه به طبقات محروم جامعه مخالف باشد و از زمان دولت دهم این بحث وجود داشت که چرا به طبق ثروتمند یارانه میدهید. حالا این سؤال از دوستان دولت یازدهم مطرح است که چرا در 2.5 سال گذشته، فکری به حال این وضعیت که به آن انتقاد داشتید، نکردید و چرا یارانه تولید را ندادهاند.
وی افزود: قیمت حاملهای انرژی را چند برابر کردند، اما یک ریال هم به مردم ندادند، اما در مجلس پیش رو آمادهایم تا به دولت در این زمینه کمک کنیم؛ چراکه هدفمندی یارانهها با تعامل دولت، مجلس و سران سه قوه محقق شد.
وی در پاسخ به اینکه برای سرمایهگذاری خارجی در دوران پساتحریم چه چارچوبهایی لازم است تا در سالهای آینده بامشکل مواجه نشویم، گفت: در ابتدا باید پرسید چرا در مورد سرمایهگذاری خارجی و قراردادهای آن میگویند، محرمانه است و نباید مجلس در جریان قرار گیرد. اگر همان موقع کرسنت را در مجلس مطرح میکردند، وضع به این شکل نمیشد.
معاون پارلمانی دولت دهم خاطرنشان کرد: روزی که مجلس هفتم تشکیل شد، 4 قرارداد کرسنت، ترکسل، فرودگاه امام و الفین 8 و 16 مطرح شد که 4 ایراد به آن وارد کردیم.
وی اذعان داشت: اکنون دوباره میگویند فلان قرارداد محرمانه است. قراردادهای نفتی را به چه دلیل باید انگلیسیها و به زبان انگلیسی بنویسند و نمایندگان مجلس هم در جریان نباشند. در زمان دوره قبل وزارت نفت آقای زنگنه، ما قرارداد مشترکی را در میدان نفتی مشترک با قطریها داشتیم که با یک اشاره خارجیها کار را رها کرده و برای قطریها کار کردند.
فروزنده اذعان داشت: در این راستا کار بهدست شرکتهای داخلی سپرده شد و اکنون آقای زنگنه و دولت کار را از دست شرکتهای ایرانی گرفته تا به طرف خارجی بدهند که هنوز هم خبری نیست.
وی تأکید کرد: اگر طرف خارجی حاضر شد سرمایهگذاری ثابت انجام دهد و صنایع با فنآوری پیشرفته را بیاورد و نخواهد مونتاژکاری را راه بیاندازد، سرمایهگذاری خارجی میشود.