به گزارش گروه فضای مجازی «خبرگزاری دانشجو» مسلماً وقتی شما میخواهید اقدام به خرید یک خودرو، ماشین لباسشویی و یا کامپیوتر و لوازم جانبی آن بنمایید، یکی از مهمترین عوامل و فاکتورهای مد نظرتان باید برند و شرکت سازنده ی آن محصول باشد.
اهمیتی که به هیچ عنوان نمیتوان آن را کتمان کرد. این دقیقاً همان دلیل است که متخصصین مجله معروف Laptop Mag. را بر آن داشته تا با توجه به فاکتورهای مهم در همین زمنیه، هر ساله اقدام به انتشار لیستی کنند و در آن بهترین و بدترین برند های لپتاپ را از میان شرکت های معروف و بزرگ این حوزه انتخاب کنند که البته دو عامل اصلی هم در این رتبه بندی کیفیت و خدمات اند.
البته رتبه بندی نهایی همه چیز را در مورد کل محصولات یک شرکت نمیگوید و برای مثال حتی شرکتی که در رتبه آخر هم قرار گیرد ممکن است لپتاپ هایی بسیار با کیفیت تولید کند و در آن سمت ماجرا شرکتی که در این رتبه بندی اول شود هم میتواند گهگاه محصولاتی تولید کرده باشد که کاربرانی را ناراضی از خرید آن محصول نشان دهد.
در حالت کلی فاکتورهای مهم در انتخاب برند ها، بررسی های تخصصی، پشتیبانی فنی، طراحی، گارانتی، نرم افزار، نوآوری و میزان دسترسی به محصول آن شرکت است که در نهایت امتیازی را به هر محصول اختصاص میدهد که ملاک رتبه بندی نهایی برند های لپتاپ مورد آزمون خواهند بود.
برای رده بندی امسال، شرکت های امریکایی اپل و دل، رتبه های اول و دوم را به خود اختصاص داده اند و کمپانی خوش نام تایوانی اسوس، پس از اینکه سال گذشته به رتبه هفتم رفته بود، دوباره توانست با تولید محصولات بسیار با کیفیت، فاکتور ها و امتیازات لازم را کسب کند و خود را به جایگاه سوم برساند.
به همین ترتیب دیگر کمپانی امریکایی از رتبه ی سوم به رتبه ششم تنزل پیدا کرده است که دلیل این سقوط عرضه ی محصولات متوسط در این سال و پشتیبانی ضعیف آن بوده است. همیچنین برای اولین بار لپتاپ های ساخت مایکروسافت هم به لیست اضافه شده اند و دیگر اثری از لپتاپ های برند سونی و یا همان Vaio در لیست دیده نمی شود.
اما نحوه ی امتیاز دهی به برند ها به چه صورت بوده است؟
برای رتبه بندی برند ها توسط لپتاپ مگ. برای هر شرکت 100 امتیاز به صورت ماکزیمم در نظر گرفته شده است که این امتیاز ها در دسته های طراحی( 15 امتیاز)، بررسی های تخصصی (30 امتیاز)، پشتیبانی فنی (20 امتیاز)، وارانتی (5 امتیاز)، نرم افزار (5 امتیاز)، نوآوری (10 امتیاز)، عرضه و دسترس پذیری (15 امتیاز) تقسیم بندی شده اند و با توجه به بررسی های تیم رتبه بندی، در نهایت امتیاز کلی هر شرکت مشخص شده و رتبه بندی صورت میگیرد.
دوره ی مهم در رتبه بندی هم از اول فوریه 2015 تا 31 ژانویه 2016 بوده است که در این میان هم با توجه به بررسی تخصصی که در وبسایت لپتاپ مگ و دیگر مشخصات عرضه محصول صورت گرفته، امتیازات مربوطه به لپتاپ ها اختصاص یافته است.
البته شما میتوانید برای آگاهی از نحوه دقیق امتیاز دهی به لینک مطلب در منبع اصلی مراجعه کنید و با ریز روش امتیاز دهی آشنا شوید.
نظر شما دوستان در مورد این رتبه بندی چیست؟ به نظر شما بهترین و بدترین رتبه بندی های برند های لپتاپ دنیا در سال گذشته مربوط به کدام برند ها بوده است؟
منبع: صبحانه