به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری دانشجو؛ فیلم سینمایی «بادیگارد» تازهترین ساخته ابراهیم حاتمی کیا موردتوجه مخاطب قرار گرفته است اما نکته قابل توجه اقبال عموم مردم از این فیلم است شاید بسیاری از تماشاگران با تفکر و اندیشه فیلمساز همخوان نباشند و تفکیکی که فیلمساز در ارایه درست مفهوم «بادیگارد» با «محافظ شخصی» یا نمایش زندگی شخصی و تفکرات یک محافظ شخصی برایشان مساله مهم و درخور توجهی نباشد اما رعایت استانداردهای سینما، بازگو کردن قصه خوب، ایجاد فضاهای تعلیق ، کارگردانی درست فیلم، باعث شده است از فیلم لذت برده و دیدن آن را به دیگران توصیه کنند.
فیلم سینمایی بادیگارد با سختی ها زیادی ساخته شده فیلمی که دارای صحنه های اکشن است و در سینمای ایران سالهاست که نمایش صحنه های اکشن کمتر دیده شده است. این بار حاتمی کیا با طراحی درست صحنه های اکشن و کاملا مرتبط با وقایع فیلم توانسته یکبار دیگر توانمندی خود را به نمایش بگذارد.
بسیاری از کارشناسان و منتقدان صحنه پایانی فیلم را بسیار کارشده و دقیق می دانند اما این که چقدر سازندگان این اثر برای نمایش هر یک از صحنه ها به خصوص صحنه آخر که در تونل اتفاق می افتد زحمت کشیدند با تصاویر قابل نمایش نیست اما نکته حایز اهمیت تمرکز بازیگران برای ارایه درست حالات و روحیات کاراکترها است. شاید یک عکس توان منعکس کردن زحمات بازیگران برای حس گیری و ارایه درست شخصت نداشته باشد اما این قاب تصویر، حس غریبی دارد که اسماعیل حاتمی کیا عکاس فیلم در اختیار خبرگزاری فارس گذاشت تا گوشه ای از زحمات عوامل سازنده و بازیگران در این قاب قابل رویت باشد.
بابک حمیدیان برای ارایه هرچه درست تر نقش «میثم» (دانشمند هسته ای) و پرویز پرستویی برای ارایه شخصیت «حیدر ذبیحی» در سکانس آخر که در آن قرار است دانشمند هسته ای توسط تروریست ها به شهادت برسد اما حیدر با نثار جان خود مانع ترور این شخصیت می شود، متمرکز شدند. این عکس در شرایطی گرفته شده است که هر دو بازیگر در حال تمرکز بر روی نقشهایشان قبل از فیلمبرداری سکانس پایانی هستند.
فیلم صحنه های ناب بسیاری دارد و عکس های پشت صحنه آن تنها بخش کوچکی از زحمات بی دریغ سازندگان اثر برای رساندن پیام خالق «بادیگارد» به مخاطب امروز را بیان می کند.
منبع: فارس