به گزارش گروه اقتصادی «خبرگزاری دانشجو»؛ مدیرعامل اپراتور اول ارتباطی کشور به تازگی از بالا بودن هزینههای اپراتوری یاد کرده و در حاشیه مجمع عمومی سالیانه این شرکت اظهار کرده بود: اگر هزینههای اپراتوری در حد فعلی باقی بماند نیاز به تغییر در تعرفههای خدماتی وجود خواهد داشت.
وحید صدوقی در پاسخ به اینکه در صورت تغییر تعرفهها، همراه اول چه برنامهای داشته و قصد افزایش تعرفه کدام یک از بخشهای مکالمه، پیام کوتاه یا اینترنت همراه را دارد توضیح داده بود: هنوز درباره این مسائل تصمیمی گرفته نشده و درخواستی به رگولاتور ارسال نشده است اما در کل مقایسه نرخ خدمات اپراتوری در ایران با سایر اپراتورهای جهانی چندان همخوانی ندارد.
به دنبال این اظهارات مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار اخباری مبنی بر احتمال افزایش یافتن تعرفههای موبایلی در اپراتور اول ارتباطی منتشر شد.
در پیگیری این موضوع از سوی رگولاتور و طرح این پرسش که آیا امکانی برای افزایش تعرفههای موبایل وجود خواهد داشت، جهانگیر اسدی - مدیرکل روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات - تاکید کرد: درحال حاضر بحثی مبنی بر تغییر یا افزایش تعرفه همراه در کمیسیون تنظیم مقررات و سازمان تنظیم مقررات ارتباطات مطرح نیست. ضمن اینکه فرایند تغییر تعرفه پیچیدگیهای خاص خود را دارد و به عنوان مثال بحث تغییر تعرفههای مخابراتی اکنون دو سال است در حال پیگیری است.
شرکت ارتباطات سیار نیز در این زمینه توضیحاتی تکمیلی ارائه کرده و با تاکید بر اینکه فعلا برنامهای برای افزایش تعرفه های مکالمه،پیامک و یا دیتا ندارد اعلام کرد: منظور آن است که در حال حاضر هزینههای لینک، فرکانس، نامبرینگ و پهنای باند اینترنت نسبت به دیگر کشورها گران است و ما خواستار تعدیل این تعرفهها هستیم.
رئیس سازمان تنظیم مقررات ارتباطات نیز در روزهای ابتدایی سال جاری در گفتوگویی با ایسنا در پاسخ به این سوال که آیا برای سال جدید اپراتورهای تلفن همراه، ارائه کنندگان اینترنت و یا شرکت پست درخواستی برای افزایش تعرفههای خود داشتهاند؟ اظهار کرده بود: تا جایی که به سازمان تنظیم مقررات ارتباطات مربوط است تا کنون هیچ یک از شرکتهای ارتباطی درخواستی برای افزایش تعرفههای خود در سال جاری نداشتهاند.
آخرین افزایش تعرفههای مکالمه همراه اول نیز به سال 1393 برمیگردد که در آن دوران وزیر ارتباطات در این باره گفته بود: آنچه در این اپراتور صورت گرفته براساس تعرفههای قانونی است و کاری خلاف قانون انجام نشده اما در فضای رقابتی این نوع تعرفه گذاری و اعمال 570 ریال برای هر دقیقه مکالمه نوعی کج سلیقگی محسوب میشود.