به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، به نقل از سایت جهان ورزش، این خط مترو، مهمترین راه رفت و آمد افراد از مرکز شهر به پارک المپیک خواهد بود.
کار ساخت تونل این خط در ماه آوریل به پایان رسید اما هنوز به صورت کلی پروژه به پایان نرسیده است. مسئول حمل و نقل شهر ریو اعلام کرده است حتی یک روز تاخیر نیز جایز نیست.
وام 280 میلیون دلاری که قرار بود به ایالت ریو داده شود، چندی پیش رد شد. بانک گسترش ملی برزیل اعلام کرد به دلیل بدهکار بودن ایالت ریو، از دادن وام سر باز زده است. البته مذاکراتی در این باره انجام شده و وزارت اقتصاد برزیل قرار است اعلام کند تصمیم نهایی چه میشود.
خط چهار متروی ریو قرار است در طول 300 هزار نفر را جا به جا کند. قرار است در زمان بازیهای المپیک تنها افرادی که بلیت مخصوص دارند بتوانند از این خط استفاده کنند.