اخبار دانشگاهی را از «کانال اخبار دانشگاهی SNN.ir» دنبال کنید
به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، اختتامیه سومین دوره جایزه آسیا تک (AQA)صبح امروز در سالن همایش های بین المللی صدا و سیما مراکز برگزار شد.
شرکت انتقال داده های آسیا تک با هدف مشارکت در توانمندسازی و ارتقای عملکرد زنجیره ارزش خود به عنوان شرکت پیشگام در صنعت ICT در حوزه سیستم اقدام به طرح ریزی مدل AQA به عنوان بستر لازم برای ایجاد زمینه بهبود در زنجیره ارزش نموده است.
پیرو بازخوردهای دریافت شده از ارزیابی انجام شده طی دو دوره گذشته این جایزه شرکت آسیا تک، اقادام طراحی نسخه جدید ملی به عنوان ابتکار ملی براساس واقعیت ها و زیرساخت های موجود در زنجیره ارزش خود، ایجاد چارچوب در رعایت الزامات طرفین و الزامات رگولاتوری با الگوبرداری از مدل های تعالی سازمانی، رتبه بندی و انتخاب اپراتورهای برتر سرویس های فناوری اطلاعات و الگوی جامع ارزیابی نموده شده است.
مدلی که جایزه کیفیت آسیا تک بر آن استوار شده، دارای شش معیار است؛ که سه معیار آن توانمندسازها و سه معیار دیگر آن نتایج می باشد. توانمندساز بیان کننده نوع فعالیت های سازمان و چگونگی انجام آن فعالیت ها می باشد و عواملی هستند که سازمان را برای رسیدن به نتایج عالی توانمند می کنند.
نتایج نیز همان پیامدها و آثاری است که سازمان با اجرای توانمندسازها به آن دست یافته است. سه معیار نتایج مشتری، نتایج کارکنان و نتایج کلیدی عملکرد قسمت نتایج مدل جایزه کیفیت آسیا تک را تشکیل می دهد و در توانمندسازها نیز سه معیار سیستم مدیریت و برنامه ریزی، مدیریت منابع انسانی و مدیریت فرآیندها حائز اهمیت است.
مدیران ارشد از تدوین راهبردها و اهداف سازمان براساس نیازهای داخلی و در راستای استراتژی های آسیا تک اطمینان حاصل می کنند و ساز و کار مناسب برای بازنگری سیستم مدیریت و برنامه ریزی در صورت لزوم برای مدیران ارشد جزو وظایف تعیین شده است. هم چنین سازمان در راستای تحقق اهداف خود نسبت به طرح ریزی فرآیندهای منابع انسانی با لحاظ کردن الزامات آسیا تک و رگولاتوری اقدام می کند و براساس آن ساختار سازمانی مناسب تدوین می شود و در صورت لزوم تغییر و بهبود می یابد.
هم چنین در بخش مدیریت فرآیندهای پشتیبانی فنی و ارتباط با مشتری نیز برنامه ریزی هایی برای ارائه خدمات به مشتریان طراحی شده است. در حوزه بازاریابی و فروش نیز سازمان فرآیندهای تحقیقات بازار، بازاریابی و فروش را براساس اهداف و ساختار خود تدوین و اجرا می کند و ارتباط با مشتریان و تامین درخواست های آنان را به خوبی مدیریت می کند.
سطوح جایزه کیفیت آسیا تک سازمان ها را در دستیابی به تعالی متمایز می کند و میزان موفقیت آنها را در دستیابی به آن نشان می دهد. این جایزه دارای سطوح گواهی نامه تعهد و کیفیت، تقدیر نامه اشتهار به کیفیت، تندیس های برنزی، نقره ای و طلایی می باشد.