کد خبر:۵۴۷۶۷۷

دیوید بکهام با خالکوبی به همراه داعشی‌ها در کتاب درسی دانش‌آموزان +عکس

پای جناب خان و برنامه ۹۰ هم به کتاب درسی تفکر و سواد رسانه‌ای، باز شده است.

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری دانشجو، کتاب «تفکر و سواد رسانه‌ای» برای دانش‌آموزان پایه دهم در در دوره دوم متوسطه در تمام رشته‌ها برای اولین بار تألیف شده است.

 

در ابتدای این کتاب و در سخنی با دانش‌آموزان، مربیان و خانواده با طرح «چرا سواد رسانه‌ای؟» آمده است: «آیا توجّه کرده‌اید که گاهی بعضی چیزها چنان برای ما عادی می‌شود که گویا اصلاً وجود ندارد؟ به طور مثال در بسیاری از مواقع ما توجّه نداریم که نَفَس می‌کشیم و یا قلبمان می‌زند و گوشمان می‌شنود. وقتی سالم هستیم، متوجّه سلامت خود نیستیم؛ حتّی برخی، این حالت را نشانهٔ سلامت آدمی می‌دانند و معتقدند معمولاً هنگامی این نکات، توجّه ما را به خود جلب می‌کند که مشکل یا آسیبی در عملکرد آنها به وجود آمده باشد؛ مانند ماهی در آب که تصوّری از فضا و زندگی بدون آب ندارد و آن را با همهٔ اهمّیت حیاتی‌اش در اطراف خود حس نمی‌کند.

 

انسان اما، خوشبختانه عقل دارد و می تواند با نگاِه تیزبینانه از بالا به خود محیط اطرافش نگاه کند، این امور را شناسایی کند و نسبت به آنها شناخت پیدا کند. پس بد نیست به عنوان انسانی دقیق و عاقل به خود و اطراف خود نگاهی بیندازید و بگویید امروز وضعیت فضای رسانه‌ای در دوروبر ما چگونه است».

 

در برخی از مدارس نیز کلاس‌های فوق‌برنامه با این موضوع برگزار شده است؛ امّا در نظام آموزش عمومی، «سواد رسانه‌ای» از سال 1391 در برنامهٔ درسی تفکّر و پژوهش پایهٔ ششم، سال 1392 در برنامهٔ درسی تفکّر و سبک زندگی پایهٔ هفتم، سال 1393 در برنامه‌های درسی تفکّر و سبک زندگی و مطالعات اجتماعی پایهٔ هشتم، در سال 1394 در برنامهٔ درسی زبان انگلیسی پایهٔ نهم، به طور مستقیم و غیرمستقیم با رعایت نظام معیار و مصالح ملّی و شرایط بومی پیگیری شد. از سال 1395 با برنامهٔ درسی اختصاصی «تفکر و سواد رسانه‌ای» پایهٔ دهم، به استناد مصوبهٔ شورای عالی آموزش و پرورش، «آمورش سواد رسانه‌ای» به طور رسمی وارد نظام آموزشی شد».

 

اما در این کتاب مطالبی با عنوان «عکس و مکث» قرار دارد که هر چند در برخی موارد دانش‌آموزان را به تفکر وا می دارد؛ اما در بخشی از این عناوین نکات تامل برانگیزی نیز وجود دارد که می بایست توجه بیشتری از سوی مسولان در این خصوص انجام می شد.

 

بر فرض مثال معلوم نیست  تصویر بازیگر معروف که برای یک شرکت چرم تبلیغ می‌کند و بیلبوردهای تبلیغاتی آن نیز در سطح شهر نصب شده، با چه استدلالی در این کتاب منتشر شده است.

 

 

 

منبع: فارس

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
نظرات شما
خودم
Iran (Islamic Republic of)
۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۶
چه مزخرفاتی
1
0
پربازدیدترین آخرین اخبار