مدیر مرکز پژوهش های اتحادیه پوشاک کشور گفت: به بیش از ۴ هزار واحد صنفی در زمینه عرضه پوشاک غیرمتعارف تذکر داده شد و برخی واحدها تعطیل شدند.
به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری دانشجو، محمد جواد صدق آمیز در حاشیه نشست تخصصی توسعه کسب و کار و اشتغال صنعت پوشاک با بیان اینکه بیش از این باید ارزش هایی که در زمینه پوشش در کشور داشتیم به مردم تبیین می شد گفت: بسیاری از مردم اگر از معنی و مفهوم نوشته های روی البسه خبر داشتند هی چوقت آن را خریداری نمی کردند.
وی به استفاده تولیدکنندگان از برندهای خارجی بروی البسه های خود اشاره کرد و افزود: این موضوع به اعتماد مردم برمی گردد برای یک تولید کننده بسیار سخت است که ببیند تولید با کیفیت خود را با برچسب برند دیگری به فروش برساند.
صدق آمیز ادامه داد: در چند وقت اخیرصداوسیما در زمینه فرهنگ سازی بسیار خوب عمل کرده اما نیاز است دیگر نهادهای فرهنگی نیز وارد عرصه شوند .
وی با بیان اینکه تولید پوشاک، پیچیده نیست، افزود: در کشور می توان بهترین تولید پوشاک با کیفیت بالا را عرضه داشت اگر در این فرآیند به این صنعت اعتماد شود.
مدیر مرکز پژوهش های اتحادیه پوشاک کشور گفت: عرصه بین المللی سراسر رقابت است رقابتی که کشورهای آسیای شرقی و ترکیه که صاحب صنعت پوشاک نبودند توانستند با تعاملات بین المللی در این عرصه قدم بگذارند.
وی یادآور شد ما هم نباید از این فرصت بگذریم و باید در یک ارتباط هوشمندانه و هدفمند سعی کنیم دانش و تکنولوژی را نیز بین المللی کنیم.
صدق آمیز با بیان اینکه اتحادیه پوشاک بعد از مذاکرات هسته ای در این عرصه تعاملات خوبی داشته است گفت: عضویت در فدراسیون جهانی پوشاک، تعامل با کشورهای فرانسه، ایتالیا و هندوستان از جمله اقدامات ما در تعاملات بین المللی بوده است.
وی با اشاره به اینکه صنعت پوشاک کشور بیشتر از صنایع دیگر به نیروی کار وابسته است افزود: سهم اشتغال در این صنعت بالاست و هزینه اشتغال پایین، که این رقم به کمتر 17 میلیون تومان برای هر شغل مستقیم می رسد.
صدق آمیز به همکاری وزارت کار در عرصه تولید و پوشاک اشاره کرد و گفت: همکاری این وزارتخانه به صورت تزریق منابع نیست اما به علت داشتن مجموعه های کارگری و نظام اشتغال و همچنین چالش هایی که با تامین اجتماعی در این عرصه داریم همکاری خوبی می توان با تولیدکنندگان این بخش داشته باشد.