به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری دانشجو، یکی از شرکتهای بزرگ ارایهدهنده خدمات مسافرتی و جهانگردی در استان شاندونگ چین کارمندان خود را مجبور کرد همه مطالبی که از سوی مدیر این شرکت روی شبکه اجتماعی توئیتر به اشتراک گذاشته میشود را مورد تایید قرار دهند و برایش کامنت بنویسند. رسانههای محلی گزارش دادند حدود 200 نفر از کارمندان این شرکت که از دستور فوق پیروی نکردند و برای مطالب منتشر شده از سوی مدیر کامنت ننوشند، به صورت نقدی جریمه شدند.
هر کدام از این کارمندان بهازای هر مطلبی که بدون کامنت از کنار آن عبور کردند، معادل 6.50 دلار جریمه شدند و گروه مدیریتی شرکت اعلام کرد این قانون همچنان اجرا میشود تا از این پس کارمندان نوشتن کامنت برای مطالبی که شخص مدیرعامل به اشتراک میگذارد را کاملا جدی بگیرند.
بداخلاقیهای این مدیرعامل پیشتر هم گزارش شده بود. بسیاری از کارمندان در مصاحبه با رسانههای خبری چین اعلام کردند مدیر شرکت هر چند وقت یکبار در حالی که یک ترکه در دست دارد بین کارمندان راه میرود و اگر به مشکلی بربخورد، موی مردان را از ته میتراشد یا موی خانمها را کوتاه میکند.
یکی از مربیان انگیزشی که با کارمندان این شرکت در تعامل است به بانک اقتصادی چانگژی اعلام کرد حقوق این 200 کارمند برای ماه جاری کم شده است.